Artykuł sponsorowany

Deratyzacja dla obiektów przetwórstwa spożywczego

Deratyzacja dla obiektów przetwórstwa spożywczego

Zwalczanie gryzoni – myszy, szczurów, karczowników, nornic – to dzisiaj dla wielu ośrodków przetwórstwa spożywczego, czy też dla obiektów gastronomicznych, obligatoryjny obowiązek sanitarny, o którym mówią restrykcyjne przepisy unijne oraz krajowe. Deratyzacja musi zatem odbywać się przy uwzględnieniu ważnych dla branży systemów: HACCP oraz GHP, a tysiące polskich firm, wręcz zobowiązanych jest do podejmowania stałej współpracy z firmami świadczącymi usługi DDD (tj. deratyzacja, dezynfekcja, dezynsekcja).

Zwalczanie gryzoni

Składowane w magazynach nieprzetworzone, a także przetworzone produkty spożywcze, przyciągają do danych obiektów całe kolonie gryzoni, które roznoszą przy tym choroby, oraz wyrządzają nawet znaczne szkody w postaci niszczenia instalacji kablowych, czy nawet całych konstrukcji stalowych! Eliminacja  szkodników jest zatem działaniem mającym nie tylko ważną funkcję sanitarną, ale także stanowiącą ochronę budynku, czy tę wchodzącą w ramy Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.

Ważne jest zatem to, aby restauracje, bary, magazyny i hurtownie warzyw/owoców, czy też firmy zajmujące się przetwórstwem spożywczym, podejmowały stałą współpracę z przedsiębiorstwami świadczącymi usługi DDD. Istotne jest przy tym stawianie na innowacyjne metody, które oferuje m.in. zespół DEZMARK z Wrocławia.

To właśnie takie podmioty wyposażone są zarówno w chemiczne, jak i mechaniczne pułapki oraz systemy zwalczania gryzoni, gwarantując przy tym również ważne dodatkowe działania: dezynfekcję i dezynsekcję. Stosowanymi technikami eliminacji zagrożeń, są zaś m.in.: żywopułapki, karmniki, stacje deratyzacyjne, odstraszacze gryzoni, a nawet pułapki elektryczne!

Najlepsze zespoły DDD, skupiają się jednak nie tylko na wyłapaniu/wybiciu danej populacji szkodników, ale przede wszystkim na określeniu czynników, które spowodowały ich pojawianie się w danym obiekcie. Tylko w taki sposób można zapewnić trwałą i skuteczną ochronę, również w ramach systemów GHP i HACCP.

https://www.youtube.com/watch?v=Njv2ettAl4E

Monitoring HACCP

W branży spożywczej bardzo ważne są dwa systemy: Dobra Praktyka Higieniczna (GHP) oraz Analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontroli (HACCP). Oba muszą być wypełniane, między innymi właśnie pod kątem usług DDD, z czym wiąże się dla przykładu działanie zwane monitoringiem HACCP. W uproszczeniu jest nim specjalny program prewencyjny, polegający na regularnym wykonywaniu: przeglądów urządzeń monitorujących występowanie szkodników, oraz inspekcji higienicznej wraz ze szkoleniami pracowników danej firmy w zakresie ochrony sanitarnej. Ważne jest także określanie wielkości populacji gryzoni żyjących na terenie bliskim zabezpieczonemu obiektowi. Wielokrotnie pozwala to na szybkie reagowanie w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.