Artykuł sponsorowany

Jak projektowane są nowoczesne katalogi wizualne?

Jak projektowane są nowoczesne katalogi wizualne?
Jeśli prowadzimy firmę i potrzebujemy katalogu projektowego, zgłaszamy się z tym do specjalistów – na przykład studia graficznego działającego przy drukarni. Nowoczesny katalog wizualny zaczyna się zebrania informacji i wykonania projektu „prototypowego”, a kończy na realizacji kolejnych wersji rozwojowych i wreszcie finalnej.

Najważniejsza jest dobra komunikacja

Profesjonaliści zajmujący się projektowaniem katalogów, broszur, materiałów reklamowych czy innych artykułów poligraficznych służących biznesowi i marketingowi potrzebują ogromnej ilości danych. Muszą one obejmować wszystkie zagadnienia związane z towarami lub usługami, które mają być zawarte na materiałach – szczególnie tyczy się to katalogu wizualnego, który ma w założeniu mocno wpłynąć na odbiorcę, pokazując mu dokładnie, na czym polega działalność firmy. Od ilości informacji zależy stopień zrozumienia na linii firma – biuro graficzne, który jest tym wyższy, im więcej danych jesteśmy w stanie udostępnić. Najlepiej, by biuro było skoligacone z drukarnią, by od razu móc zrealizować nie tylko wczesne wersje katalogu, lecz także jego finalny nakład. Takie połączenie studia projektowego z drukarnią realizuje wrocławska drukarnia Argi. Proces tworzenia jakichkolwiek materiałów wizualnych zaczyna się od zebrania informacji od zleceniodawcy i ustaleniu priorytetów. Na tej kanwie powstaje pierwszy zarys – podlega on jednak przeróbkom, więc ważna jest przede wszystkim konstruktywna krytyka. Nie bójmy się podkreślać, dlaczego naszym zdaniem dany element nie pasuje do naszej wizji – warto zaufać specjalistom, ale jeśli wynikiem będzie broszura, z którą się nie identyfikujemy, lepiej czasem postawić na swoim. https://www.youtube.com/watch?v=hQcLEu5Y128

Różne obszary zastosowań katalogów wizualnych

Katalog wizualny może mieć wiele oblicz. Najczęściej przeznaczony jest on dla osób zaznajomionych z branżą, w której działa dana firma. Nie jest niezbędne zagłębianie się w oczywiste dla specjalistów szczegóły – tworząc folder, który chcemy im pokazać, powinniśmy skupić się na innowacjach i przewadze, jakie dają nasze usługi i produkty. Inaczej jest w przypadku materiałów wizerunkowych, które docelowo mają wpłynąć pozytywnie na to, jak postrzegana jest nasza firma i należące do niej marki. W tym przypadku kierujemy katalog wizualny do szerszej grupy odbiorców, dla których profesjonalna nomenklatura oraz oczywiste dla branży kwestie są całkowicie obce. W przypadku tego typu materiałów możemy nakreślić celowość danych produktów i usług, pokazując, jak nasza firma czyni daną branżę lepszą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.