Jak drukować broszury informacyjno-reklamowe?
Broszura informacyjno-reklamowa jest trafnym i skonkretyzowanym pierwszym źródłem informacji o firmie. Daje klientowi możliwość zapoznania się z ofertą usług wykonywanych przez dane przedsiębiorstwo i umożliwia szybki kontakt, dzięki zawartym w niej danym. Broszura musi przyciągnąć uwagę klienta, zaciekawić go profesjonalną grafiką, kolorami i zwięzłością informacji. Warto więc wiedzieć, jak powinien wyglądać druk takich broszur.
Jak skomponować idealną broszurę informacyjno - reklamową?
Broszura informacyjno-reklamowa jest w miękkiej oprawie, ponadto ma o wiele mniej stron niż typowy katalog, zazwyczaj jest ich nie więcej niż 48. Najmniejsza broszura ma cztery strony, a większa ilość zawsze jest wielokrotnością liczby 4, aby podczas jej składania można było łatwo wsunąć drugą stronę w pierwszą i tak samo z kolejnymi. Do tworzenia grafiki używane są wysokiej jakości programy graficzne. Firmy zajmujące się drukowaniem takich broszur korzystają ze swoich projektów lub inspirują się materiałami wysłanymi przez klienta. Profesjonalne maszyny drukarskie bez problemu radzą sobie nawet z dużą ilością stron. Warto zaznaczyć, że broszura jest rodzajem druku łączonego, a więc nie ma gwarancji, że druk wykonany na niskiej jakości sprzęcie sprosta naszym wymaganiom. Właśnie od tego zależy estetyka i trwałość wykonywanej broszury. Jakie informacje o firmie powinien zawierać taki druk?
Na to pytanie odpowiada ekspert z warszawa-drukarnia.pl:
„Treści, jakie broszura może zawierać, to ogólne informacje o profilu działalności wraz z adresem i kontaktami firmy, opcjonalnie mapę dojazdu, a ponadto opisy produktów lub usług, ich zdjęcia i ceny. Wszystko to powinno być przedstawione w sposób swobodny i naturalny”.
Firmy zajmujące się drukiem takich broszur najpierw konsultują się z klientem i słuchają jego wymagań, co do wyglądu i treści broszury, następnie wyceniają koszt jej wykonania i w razie potrzeby udoskonalają ją tak, aby w pełni zadowoliła klienta.
Zalety broszur informacyjno-reklamowych
Ich najważniejszą zaletą jest łatwy sposób dotarcia do klienta. Broszury o mniejszej ilości stron możemy zostawić w osiedlowych sklepach czy klatkach bloków mieszkalnych. Z kolei te obszerniejsze mogą być również narzędziem pomocnym już w rozmowie z zainteresowanym klientem. Kolejną zaletą jest stosunkowo nieduży koszt ich wykonania w porównaniu do innych działań marketingowych. Ponadto solidnie wykonany druk materiału informacyjno-reklamowego pomaga zyskać szersze grono klientów korzystających z usług naszej firmy, którzy później sami są jej reklamą, poprzez opinie przekazywane innym ludziom.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana