Artykuł sponsorowany

Koszt zakupu fajerwerków. Od czego zależy?

Koszt zakupu fajerwerków. Od czego zależy?

Sylwester to czas, który niewątpliwie kojarzy się z fajerwerkami i szampanem. Coraz częściej sztuczne ognie wykorzystuje się też podczas masowych wydarzeń w ciągu roku, ale też prywatnych uroczystości. Wyjątkowe, niewątpliwie emocjonujące i artystyczne pokazy przyciągają uwagę tłumów. Fajerwerki są też wykorzystywane przez osoby prywatne. Szacuje się, że w 2019 roku ich zakup przeciętny Kowalski wydał około 131 zł. A od czego zależy ich cena?

Jakie rodzaje fajerwerków wyróżniamy?

Na rynku jest dostępnych wiele rodzajów fajerwerków. Do najpopularniejszych należą petardy, dostępne w wersji lontowej bądź na draskę. Obydwa rodzaje mają zastosowane opóźniacze umożliwiające oddalenie się na bezpieczną odległość. Pozwalają uzyskać kolorowy flash i głośną eksplozję.

Kolejnym rodzajem są wulkany i fajerwerki-fontanny, które wykonywane są z kartonu, a w ich wnętrzu są umieszczane tuleje. W nich z kolei mieści się mieszanka pirotechniczna, która w procesie spalania pozwala uzyskać efekt wulkanu na wysokość od 1 do kilku metrów.

Ciekawym i popularnym rozwiązaniem są także wyrzutnie tzw. wyroby wielostrzałowe. Dają one nawet kilkaset strzałów, działając na zasadzie moździerzy. Są odpalane tak jak petardy za pomocą lontu, a efekty pojawiają się w określonej kolejności i określonym odstępie czasowym.

Na rynku dostać można także rakiety – fajerwerki wykonane z tworzywa sztucznego lub papieru. Po ich odpaleniu i wyjściu na odpowiednią wysokość następuje eksplozja i pojawia się efekt wizualny, dźwiękowy oraz świetlny.

Warto wspomnieć także o rzymskich ogniach, które są podłużnymi tubami. Są one dostępne w wersji z różnymi efektami i wielkością kalibru. Im jest on większy, tym większy ładunek i rozbłysk na niebie. Mogą zawierać kilka, a nawet kilkanaście strzałów.

Z czego wynika koszt fajerwerków?

Fajerwerki nabywa się głównie w celu organizacji pokazu sztucznych ogni. Jest to duże przedsięwzięcie, którego cena jest uzależniona od wielu zmiennych. Do najważniejszych należą czas trwania pokazu, jego intensywność, wielkość i rodzaj efektów, synchronizacja z muzyką, ale też dynamika przedstawienia.

Specjaliści z Hurtowni Fajerwerków AS zaznaczają, że wszystkie wspomniane elementy łączą się ze sobą i wówczas pozwalają ustalić ostateczny koszt ich zakupu. Pokaz trwający 20 minut może być tańszy niż ten trwający połowę mniej. Decydując się na ich zakup i chcąc uzyskać oszałamiający efekt, warto zwrócić uwagę nie tyle na czas, ile na magię i zróżnicowanie całości, tak by zainteresować widownię. Z całą pewnością jest to spory wydatek, zdecydowanie większy niż w przypadku zakupu pojedynczych sztuk i indywidualnego ich odpalania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.