Artykuł sponsorowany

Możliwości wykorzystania druku UV

Możliwości wykorzystania druku UV

Druk to niewątpliwie jeden z najważniejszych wynalazków w historii cywilizacji. Dzięki postępowi technologicznemu dziedzina ta, pomimo swojej wielowiekowej tradycji, nieustannie się rozwija i dostarcza innowacyjnych rozwiązań o szerokiej gamie zastosowań. Przykładem takiej nowoczesnej techniki o wszechstronnym przeznaczeniu jest druk UV. Czym się on charakteryzuje i do czego jest wykorzystywany?

Czym charakteryzuje się druk UV

Druk UV to innowacyjna alternatywa dla tradycyjnego druku atramentowego i solwentowego. Podobnie jak te techniki, również druk UV opiera się na nanoszeniu farby na podłoże drukowe za pośrednictwem specjalnych głowic. Różnica polega jednak na rodzaju stosowanych tuszów, które w tym przypadku mają charakter polimerowy, a także na procesie ich utrwalania na podłożu, do czego wykorzystuje się specjalne lampy ledowe emitujące promieniowanie UV. Światło ultrafioletowe umożliwia błyskawiczne wyschnięcie i utwardzenie farby, która tworzy trwałą warstwę na wybranym podłożu. Może to być papier, ale też sztywne materiały, takie jak PVC, pleksi, a nawet drewno, metal i szkło. Warto przy tym zaznaczyć, że druk UV jest przyjazny dla środowiska i doskonale sprawdza się w realizacji projektów wielkoformatowych. Wszechstronne możliwości wydruku idą w parze z dobrymi parametrami technicznymi – grafiki tworzone w technologii druku UV wielkoformatowego charakteryzują się bogactwem detali i żywą kolorystyką, a do tego są niezwykle trwałe i odporne na szkodliwe warunki, w tym również czynniki atmosferyczne.

Zastosowania druku UV

Wspomniana wcześniej odporność i trwałość druku UV sprawia, że doskonale sprawdza się on w zastosowaniach zewnętrznych. W połączeniu z wysoką jakością wydruków wielkoformatowych czyni to technologię druku UV uniwersalną metodą stosowaną w szeroko pojętej branży reklamowej. Doskonale nadaje się zwłaszcza do tworzenia banerów, bilbordów czy plakatów, ale znajduje również zastosowanie w projektowaniu bardziej zaawansowanych nośników reklamowych, takich jak szyldy, kasetony, tabliczki informacyjne oraz portale wejściowe.

Tego typu artykuły produkowane przy zastosowaniu technologii UV będą trwałe i odporne np. na opady atmosferyczne oraz zmienne temperatury, ale dzięki wysokiej jakości grafiki pomogą również zwrócić uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do zapoznania się z ofertą danej firmy, co stanowi przecież podstawowy cel każdej kampanii reklamowej. - Zaznacza specjalista reprezentujący warszawską Pracownię Reklamową LogArt, która świadczy usługi związane z projektowaniem systemów szeroko pojętej identyfikacji wizualnej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.