Możliwości wykorzystania druku UV
Druk to niewątpliwie jeden z najważniejszych wynalazków w historii cywilizacji. Dzięki postępowi technologicznemu dziedzina ta, pomimo swojej wielowiekowej tradycji, nieustannie się rozwija i dostarcza innowacyjnych rozwiązań o szerokiej gamie zastosowań. Przykładem takiej nowoczesnej techniki o wszechstronnym przeznaczeniu jest druk UV. Czym się on charakteryzuje i do czego jest wykorzystywany?
Czym charakteryzuje się druk UV
Druk UV to innowacyjna alternatywa dla tradycyjnego druku atramentowego i solwentowego. Podobnie jak te techniki, również druk UV opiera się na nanoszeniu farby na podłoże drukowe za pośrednictwem specjalnych głowic. Różnica polega jednak na rodzaju stosowanych tuszów, które w tym przypadku mają charakter polimerowy, a także na procesie ich utrwalania na podłożu, do czego wykorzystuje się specjalne lampy ledowe emitujące promieniowanie UV. Światło ultrafioletowe umożliwia błyskawiczne wyschnięcie i utwardzenie farby, która tworzy trwałą warstwę na wybranym podłożu. Może to być papier, ale też sztywne materiały, takie jak PVC, pleksi, a nawet drewno, metal i szkło. Warto przy tym zaznaczyć, że druk UV jest przyjazny dla środowiska i doskonale sprawdza się w realizacji projektów wielkoformatowych. Wszechstronne możliwości wydruku idą w parze z dobrymi parametrami technicznymi – grafiki tworzone w technologii druku UV wielkoformatowego charakteryzują się bogactwem detali i żywą kolorystyką, a do tego są niezwykle trwałe i odporne na szkodliwe warunki, w tym również czynniki atmosferyczne.
Zastosowania druku UV
Wspomniana wcześniej odporność i trwałość druku UV sprawia, że doskonale sprawdza się on w zastosowaniach zewnętrznych. W połączeniu z wysoką jakością wydruków wielkoformatowych czyni to technologię druku UV uniwersalną metodą stosowaną w szeroko pojętej branży reklamowej. Doskonale nadaje się zwłaszcza do tworzenia banerów, bilbordów czy plakatów, ale znajduje również zastosowanie w projektowaniu bardziej zaawansowanych nośników reklamowych, takich jak szyldy, kasetony, tabliczki informacyjne oraz portale wejściowe.
Tego typu artykuły produkowane przy zastosowaniu technologii UV będą trwałe i odporne np. na opady atmosferyczne oraz zmienne temperatury, ale dzięki wysokiej jakości grafiki pomogą również zwrócić uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do zapoznania się z ofertą danej firmy, co stanowi przecież podstawowy cel każdej kampanii reklamowej. - Zaznacza specjalista reprezentujący warszawską Pracownię Reklamową LogArt, która świadczy usługi związane z projektowaniem systemów szeroko pojętej identyfikacji wizualnej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana