Artykuł sponsorowany

Na czym polega nanoszenie nadruków metodą transferu plastizolowego?

Na czym polega nanoszenie nadruków metodą transferu plastizolowego?

Transfer plastizolowy to popularna metoda nadruku stosowana głównie w przypadku odzieży i gadżetów reklamowych. Pozwala ona na uzyskanie wyrazistych motywów nawet na bardzo ciemnym tle. Z tego powodu transfer plastizolowy wykorzystuje się w przypadku kamizelek, czapek, toreb czy smyczy. Na czym dokładnie polega ta metoda druku i kiedy jest ona opłacalna?

Czym jest transfer plastizolowy?

Transfer plastizolowy to jedna z wielu metod tworzenia nadruków na tkaninach. Polega on na naniesieniu poszczególnych kolorów na arkusze folii lub papieru transferowego, a następnie przeniesieniu całości na produkt za pomocą specjalnych pras. Sposób ten sprawdza się doskonale w przypadku bardzo wymagających nadruków o niewielkich rozmiarach.

Wysoka jakość druku

Transfer plastizolowy to metoda druku do zadań specjalnych. Pozwala ona na dotarcie nawet w trudno dostępne miejsca i uzyskanie bardzo wyrazistych barw oraz gładkości powierzchni. Transfer plastizolowy jest również elastyczny i wyjątkowo wytrzymały, dlatego uznaje się go za bardziej wszechstronną metodę niż sitodruk popularny w branży odzieżowej.

Na jakich materiałach wykorzystuje się transfer plastizolowy?

Druk z wykorzystaniem transferu plastizolowego najczęściej realizuje się w przypadku tkanin bawełnianych, poliestrowych lub mieszanych. Wszystkie tekstylia tego typu muszą być odporne na działanie wysokich temperatur, które są nieodłącznym elementem tej metody nanoszenia nadruków.

Transfer plastizolowy a nakład

Druk z użyciem transferu plastizolowego bywa nieopłacalny, dlatego ta metoda jest rekomendowana głównie w przypadku średnich lub małych nakładów. Jeśli chcesz zamówić jedynie kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk odzieży reklamowej, ta technologia sprawdzi się znakomicie.

- Transfer plastizolowy jest bardzo często wykorzystywany w przypadku wymagającej odzieży reklamowej. Jego dokładność i wysoka trwałość sprawdzają się świetnie podczas drukowania takich motywów jak niewielkie logo firmy – mówi specjalista z Zokart nadruki.

Zalety transferu plastizolowego

Największą zaletą transferu plastizolowego jest jego precyzja i możliwość uzyskania bardzo wyrazistych kształtów o niewielkim rozmiarze. Ta technika pozwala na tworzenie motywów w pełnej kolorystyce bez dodatkowych kosztów przygotowawczych. Druk plastizolowy umożliwia naniesienie grafik o maksymalnym rozmiarze 297 × 420 mm nawet w trudno dostępne miejsca. Decydując się na takie rozwiązanie, warto jednak pamiętać o tym, że ta metoda nie jest wskazana w przypadku polarów i podobnych tkanin. Dlatego przed dokonaniem ostatecznego wyboru warto się skonsultować ze specjalistą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.