Artykuł sponsorowany

W jaki sposób zwiększyć szansę na rynku pracy?

W jaki sposób zwiększyć szansę na rynku pracy?
Znalezienie dobrej, satysfakcjonującej, zgodnej z naszym wykształceniem i godziwie opłacanej pracy uznaje się za jeden z podstawowych warunków szczęśliwego życia. Nie zawsze jednak taka praca jest łatwa do zdobycia. Trzeba jednak się starać! Co zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na rynku pracy i być lepszym od konkurentów? Oto kilka sposobów na to, aby znaleźć dobrą pracę.

Zainwestuj w siebie!

Obecnie większość osób uczących się decyduje się na to, aby zdobyć wykształcenie wyższe. W związku z tym jego waga staje się coraz mniejsza. Kiedyś osoba po studiach była raczej wyjątkiem od reguły, więc wykształcenie wyższe stanowiło przewagę. Dziś, gdy każdy ma dyplom, przewagę trzeba budować inaczej. W jaki sposób? Odpowiada specjalistka z agencji pracy Beetsma:
Same studia to dziś o wiele za mało, aby znaleźć dobrą pracę. Liczą się przede wszystkim umiejętności i doświadczenie, dlatego należy je zdobywać jak najszybciej, najlepiej w czasie edukacji. To da nam przewagę nad osobami, które podczas studiów oddawały się tylko nauce. W wielu branżach kartą przetargową w ogóle nie jest dyplom, a dopiero lata doświadczenia, unikalne kursy albo wysokiej jakości portfolio.
Są jednak umiejętności, które zawsze warto posiadać: języki obce, prawo jazdy, obsługa programów biurowych i związanych z naszą branżą. Wiedzę ze szkół należy poszerzać na kursach i szkoleniach. Najrozsądniejsze wydaje się wybranie specjalizacji i kształcenie się w jednym obszarze. W ten sposób, pogłębiając wiedzę, zyskujemy unikatowe umiejętności, jakimi może pochwalić się niewielu kandydatów.

Aktywnie poszukuj pracy!

Poszukiwanie pracy może być bardzo zajmujące. Jeżeli celujemy w konkretne stanowisko i dobrą firmę, szukanie pracy może się okazać pracą na pełny etat. Warto zacząć od podstaw, czyli samego szukania. Oferty najlepiej przeglądać codziennie na wielu portalach, przed południem, aby ewentualnie jak najwcześniej na nie odpowiedzieć, zanim nasze CV utonie pod setką innych. Właśnie – jak napisać CV? Stanowczo odradzamy wysyłanie wszystkim firmom tego samego CV. Powinno ono być dostosowane do wymogów konkretnego stanowiska. Najlepiej przygotować wzór, który będzie można modyfikować. W poszczególnych wariantach należy eksponować te cechy i elementy historii zawodowej, które wydają się najbardziej spójne z oczekiwaniami zawartymi w ogłoszeniu. Przeglądaj oferty pracy nie tylko w serwisach ogłoszeniowych, ale też np. na stronie agencji pracy i w uczelnianych biurach karier. Załóż konto na portalu do szukania pracy i bądź aktywny w dyskusjach w Twojej branży. Daj się zobaczyć, ale też pozostań czujny: wiele serwisów oferuje tzw. alerty, czyli wysyłanie ogłoszeń dopasowanych do Twoich oczekiwań wprost na e-mail, abyś nie musiał szukać ich sam. Możesz skorzystać także z usług pośrednictwa pracy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.