Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę, dokonując wyboru biura rachunkowego?

Na co zwracać uwagę, dokonując wyboru biura rachunkowego?
Coraz więcej firm zleca prowadzenie księgowości biurom rachunkowym. Takie rozwiązanie jest wygodne i opłacalne. Pozostaje jednak problem, jak z bogatej oferty biur rachunkowych działających na rynku wybrać to najlepsze. Oto nasze podpowiedzi.

Kwestie podstawowe

Najważniejszą sprawą przy wyborze księgowego są jego kompetencje, bowiem to od nich zależy przyszłość również naszej firmy. Każde biuro rachunkowe powinno posiadać ważny certyfikat księgowy wydany przez Ministra Finansów potwierdzający prawo do świadczenia tego rodzaju usług. Jeśli zależy nam na współpracy z kompetentnymi księgowymi, wybierzmy biuro figurujące na liście Stowarzyszenia Księgowych w Polsce lub Centrum Informacji Księgowej. Podmioty te zrzeszają biura przykładające dużą wagę do przestrzegania zasad etyki zawodowej w pracy księgowego. Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, jest zakres odpowiedzialności cywilnej (OC) biura rachunkowego. Biuro takie musi obowiązkowo wykupić polisę OC na minimalną kwotę 5000 euro. Im większa wartość polisy, tym lepiej dla nas –w przypadku gdybyśmy musieli ubiegać się o rekompensatę za szkody powstałe z winy księgowego. Brak takiej polisy fatalnie świadczy o danym biurze i lepiej dla nas, jeśli od razu poszukamy innego.

Co jeszcze warto sprawdzić?

Ważny jest oczywiście również zakres świadczonych usług – a więc czym się dokładnie zajmuje dane biuro rachunkowe, w jakich godzinach pracuje, czy możemy się z nim kontaktować również drogą elektroniczną. Dobrze, by wybrane przez nas biuro korzystało z nowoczesnych rozwiązań z zakresu księgowości, zapewniając przy tym pełne bezpieczeństwo przekazywanych mu danych i poufność. Powinno być również elastyczne i dostosować formę współpracy do potrzeb klienta. A ten potrzebuje często kompleksowej obsługi, obejmującej nie tylko księgowość, ale też na przykład nadzór nad sprawami kadrowo-płacowymi. Takie biura jak Biuro Rachunkowe e-Tax z Warszawy przygotowują pakiety usług opracowane pod kątem danej firmy, co sprawia, że współpraca z nimi jest efektywna i wygodna. Oczywiście jako klienci zwracamy również uwagę na ceny proponowanych usług – jednak pamiętajmy, że zbyt niskie stawki mogą budzić podejrzenia co do jakości pracy danego biura.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.