Pracodawca
23 lutego 2021

Agencja opiekunek jako pomoc w znalezieniu pracy

W ostatnich czasach jedną z popularniejszych ofert pracy za granicą jest opieka nad osobami starszymi. To przede wszystkim satysfakcjonująca robota zapewniająca duże zarobki. Szukanie takiej oferty samemu może sprawić wiele problemów – szczególnie, że aby legalnie przebywać za granicą, trzeba załatwić szereg spraw z tym związanych. Prostszym rozwiązaniem wydaje się zawarcie współpracy z agencją opiekunek. Dlaczego?

Zalety zawierania współpracy z agencją opiekunek

Pierwszą zaletą zawierania współpracy z agencją opiekunek jest to, że nie trzeba wszystkiego załatwiać samemu. Wszelkie niezbędne dokumenty pomogą zdobyć doświadczone osoby, które od lat się tym zajmują. Pomoc obejmie również zorganizowanie przejazdu, a także jego pełne finansowanie. Dobra agencja opiekunek załatwia umożliwia odpowiednie zakwaterowanie i sprawdzone warunki pracy. W razie problemów zatrudniona osoba zawsze może zadzwonić do agencji lub skonsultować się z koordynatorem zlecenia – taki kontakt można uzyskać przez całą dobę.

Wiele firm zapewnia bogaty system premii oraz dodatków, a także kursy języka obcego osobom, które do tej pory nie miały styczności z danym krajem. Każde zlecenie dobierane jest indywidualnie – zależnie od potrzeb, a także doświadczenia. Dobra agencja opiekunek dba również o zdrowie każdego pracownika – uświadamia, jak ważna jest dezynfekcja dłoni podczas pracy. Ostatnia zaleta to legalne zatrudnienie – samodzielna praca „na czarno” może okazać się zwodnicza – szczególnie, kiedy ktoś zgłosi to odpowiednim władzom.

Jak wybrać najlepszą agencję opiekunek?

Zanim wybierze się właściwą agencję opiekunek, należy ustalić jej wiarygodność. W pierwszej kolejności warto sprawdzić:

  • KRS – to bardzo prosty sposób na dowiedzenie się, czy firma w ogóle prosperuje na rynku i czy jest zarejestrowana. Wystarczy wpisać jej numer w wyszukiwarkę,
  • stronę internetowa agencji – powinny się tu znaleźć podstawowe informacje jak: adres siedziby, kontakt, wymagania, czas trwania zlecenia, miejsce zlecenia itd. Jeżeli jednak takich informacji się nie uświadczy, warto do agencji zadzwonić i o wszystko dopytać,
  • opinie – w Internecie znajduje się wiele stron, na których pracownicy mogą zamieścić własne opinie dotyczące pracy w danej firmie, warto z tego skorzystać.

– Podstawą przy wyborze odpowiedniej agencji i oferty, która nas interesuje, jest podpisanie umowy przed wyjazdem. Powinna być ona sporządzona w języku polskim i zawierać podstawowe informacje dotyczące obowiązków pracownika, kwoty i danych firmy – tłumaczy przedstawiciel firmy Prestige24h, która od lat zajmuje się współpracą z opiekunami osób starszych.

Niezwykle ważne jest potwierdzenie zatrudnienia. Zawsze należy spytać agencji, jakiego rodzaju ubezpieczenie gwarantują. W przypadku dłuższej współpracy ważny jest PIT 11, który musi być wystawiony pod koniec każdego roku rozliczeniowego.

Wielu Polaków – ze względu na słabe zarobki w kraju ojczystym – wybiera pracę za granicą jako opiekun do osób starszych. Warto przyjrzeć się wiarygodnym ofertom prezentowanym przez agencje.