Oczyszczacz w biurze Pracodawca
17 grudnia 2021

Dlaczego pracodawca powinien zadbać o oczyszczacze powietrza do biura?

Pracodawcy wykorzystują dostępne możliwości, by utrzymać wśród pracowników zaangażowanie, które korzystnie wpłynie na ich wydajność. Wśród dostępnych rozwiązań jest zadbanie o miejsce pracy. Na stworzenie przytulnego biura, które przyczyni się do utrzymania dobrego samopoczucia i koncentracji wśród kadry pracowniczej, składa się wiele czynników. Oprócz dopasowanego biurka i ergonomicznych krzeseł istotne jest odpowiednie naświetlenie . Coraz więcej mówi się też o jakości powietrza, która ma olbrzymi wpływ na zdrowie pracowników, a także tempo i jakość pracy.

Co wisi w powietrzu?

Według badań Zagrożeń mikrobiologicznych w środowisku pracy pomieszczeń biurowych pracownicy narażeni są na wysokie stężenie zanieczyszczeń, w tym grzybów stanowiących aż 70 proc. mikroflory powietrza w miejscu pracy. Do pozostałych należą wirusy, grzyby i wiele czynników alergizujących. W związku z tym wielu pracowników biurowych odczuwa zmęczenie, uczucie duszności, a nawet zawroty głowy. W wyniku spędzania wielu godzin w środowisku z powietrzem o niskiej jakości dochodzą problemy z utrzymaniem koncentracji oraz zaburzenia pamięci. To z kolei przekłada się na jakość wykonywanych obowiązków.

Korzyści z wyposażenia biura w oczyszczacze powietrza

Zakup oczyszczacza powietrza do biura zapewni pracodawcom i ich pracownikom szereg korzyści. Utrzymanie czystego powietrza w miejscu pracy to gwarancja polepszenia samopoczucia pracowników i tym samym zwiększenia ich wydajności, a co za tym idzie – wyników firmy. W okresie wiosennym oraz jesienno-zimowym, kiedy liczba przeziębień i zachorowań na grypę rośnie, możliwe jest zmniejszenie absencji z tego powodu. Czyste powietrze nie będzie prowokować rozwoju chorób wirusowych. Ułatwi też wykonywanie obowiązków pracownikom cierpiącym na alergie.

Oczyszczacz do biura

Wybierając oczyszczacz do biura, należy pod uwagę wziąć kilka mniej i bardziej oczywistych czynników. Pierwszym jest oczywiście dopasowanie modelu do powierzchni tak, by jego wydajność była na zadowalającym poziomie. Pracodawca powinien mieć na uwadze, że w większych biurach będzie potrzebne więcej niż jedno urządzenie. Jak podkreśla firma Air-Clinic, w biurach zdecydowanie lepiej sprawdzą się modele, którymi można sterować przy pomocy pilota lub aplikacji. Wiele modeli dostępnych na rynku posiada również specjalny tryb nocy, który zapewnia cichą pracę i może być wykorzystywany w biurze, by nie zakłócać skupienia i koncentracji pracowników.