Artykuł sponsorowany

Dlaczego wyższe wykształcenie jest cenione na rynku pracy?

Dlaczego wyższe wykształcenie jest cenione na rynku pracy?

Obecnie często marginalizuje się posiadanie wykształcenia wyższego. W związku ze wzrostem ilości uniwersytetów i uczelni wyższych, więcej młodych ludzi ma szansę zdobyć tytuł magistra, albo nawet doktora. Efektem tego, wielu ludzi uważa, że taki tytuł stracił swoją wartość, a na rynku pracy liczą się aktualnie tylko doświadczenie i umiejętności. Czy pracodawcy zwracają uwagę na wykształcenie kandydatów aplikujących o pracę?

Wykształcenie a umiejętności

Przebieg studiów na poszczególnych kierunkach różni się od siebie. Jedne kształcą się stricte teoretycznie, inne uzupełniają wiedzę o umiejętności praktyczne. Jednak bez względu na typ ukończonych studiów, absolwenci wynoszą z okresu kształcenia wyższego wiele cech, które są doceniane przez pracodawców.

Specjalista z Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie, potwierdza: Poza wiedzą teoretyczną studenci w ramach uczęszczania na uczelnie wyższe, uczą się zarządzania czasem, selekcji informacji, czy korzystania ze źródeł. Obecnie nie ma problemu z dostępem do informacji, ale kłopot może sprawiać eliminacja faktów zbędnych. Osoby posiadające wyższe wykształcenie lepiej radzą sobie w tej kwestii, w porównaniu do pracowników o wykształceniu średnim lub podstawowym.

Ludzie po studiach zazwyczaj lepiej radzą sobie w pracy zespołowej i komunikacji między współpracownikami, co stanowi dzisiaj bardzo pożądaną umiejętność dla pracodawców. Dzięki realizacji projektów grupowych na studiach, młodzi ludzie dowiadują się w praktyce, jak rozdzielać zadania między członków zespołu i w jaki sposób porozumiewać się, aby unikać konfliktów i nieporozumień.

Studia podyplomowe i kursy

Wykształcenie wyższe, uzupełnione o studia podyplomowe oraz kursy lub szkolenia, może zadecydować o przyjęciu do pracy. Osoba zajmująca się rekrutacją widząc, że aplikant kształcił się dodatkowo, oceni go przychylniej. Takie działanie świadczy o zaangażowaniu w edukację oraz chęci poszerzania wiedzy i kształtowania praktycznych umiejętności. Pracownik nastawiony na rozwój, zainteresowany dziedziną, w której pracuje, prawdopodobnie będzie bardziej przykładał się do realizacji powierzonych mu zadań i okaże się bardziej efektywny.

Ukończenie kursów i szkoleń często wiąże się również z odbyciem praktyk, co szczególnie interesuje pracodawców. Na rynku pracy największe szanse mają osoby posiadające wykształcenie wyższe, świadczące o wiedzy kierunkowej oraz doświadczenie w pracy w danym sektorze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.