Artykuł sponsorowany

Indywidualny czy grupowy – jaki kurs języka polskiego wybrać dla pracownika?

Indywidualny czy grupowy – jaki kurs języka polskiego wybrać dla pracownika?

Skupienie się na udoskonalaniu umiejętności językowych pracowników pozwala pracodawcom na czerpanie licznych profitów, niekiedy nawet na zdynamizowanie sprzedaży swoich towarów lub usług. Kursy dla firm są organizowane na życzenie, w związku z czym ich forma, długość, liczba godzin i program są dostosowywane do potrzeb klienta. W dzisiejszym wpisie podpowiemy, na jaki kurs dla pracownika warto się zdecydować – indywidualny czy grupowy.

Dla jakich pracowników organizuje się kursy języka polskiego dla firm?

Specyfika potrzeb kursantów w zakresie nauki języka polskiego, ich dotychczasowych umiejętności i wielu innych czynników bezpośrednio związanych z ich obecną sytuacją, powinna mieć wpływ na to, jaka forma kursu zostanie dla nich wybrana. W omawianych przez nas kursach organizowanych między innymi przez szkołę języka polskiego dla obcokrajowców Makilen biorą udział przede wszystkim tacy pracownicy, którzy:

  • są nowi w danej firmie lub dopiero kandydują na wybrane stanowisko pracy;
  • od lat są zatrudnieni w przedsiębiorstwie, natomiast chcą poprawić swoją znajomość języka polskiego i polepszyć umiejętności komunikacyjne w relacjach z innymi pracownikami, a także z polskimi klientami bądź kontrahentami;
  • są profesjonalistami bądź należą do kadry zarządzającej i chcą udoskonalić słownictwo branżowe, co pozwoli im na płynne komunikowanie się w środowisku firmowym oraz poza nim.

Potrzeby każdej z wymienionych grup mogą być nieco inne, w związku z tym wybór odpowiedniej formy kursu języka polskiego dla pracowników ma ogromne znaczenie. Nauczanie może być maksymalnie skuteczne tylko wtedy, kiedy będzie spełniać oczekiwania kursanta.

Kiedy warto zdecydować się na indywidualny kurs języka polskiego, a kiedy na kurs grupowy?

Decyzja o tym, jaka forma kursu jest najlepsza dla pracowników, może być podyktowana między innymi licznością grupy mającej rozpocząć naukę języka polskiego. Jeśli pracowników jest kilku, to warto rozważyć zorganizowanie dla nich kursu indywidualnego – nie narazi to pracodawcy na duże koszty, a pracownicy w szybkim tempie zdobędą potrzebne umiejętności językowe. Indywidualne kursy są też polecane tym pracownikom, którzy muszą nauczyć się języka branżowego. Jeżeli pracowników jest więcej, wówczas nierzadko najkorzystniejszym wyborem dla pracodawcy jest zdecydowanie się na kurs grupowy. Należy jednak pamiętać o indywidualnych preferencjach pracowników: jedni wolą zajęcia w grupie, inni z kolei nie potrafią uczyć się wśród innych osób.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.