Jak zweryfikować pracownika przed zatrudnieniem?
Weryfikacja pracownika to jeden z najważniejszych elementów procesu rekrutacji. Otrzymując kilkadziesiąt maili w odpowiedzi na ofertę pracy, wybór najlepszego kandydata może stanowić duży problem. Podstawowym elementem decydującym o dalszym procesie rekrutacji jest przesłane CV. W pierwszej kolejności sprawdzeniu podlega informacja czy aplikujący spełnia oczekiwania pracodawcy. Jak zweryfikować kandydatów do pracy?
Sposoby weryfikacji kandydatów podczas rekrutacji
Jedną z najpopularniejszych metod weryfikacji pracownika oraz jego umiejętności jest okres próbny, czyli sprawdzenie kandydata po podjęciu decyzji o jego zatrudnieniu. Pomimo tego, iż jest to najpopularniejszy sposób, ma jedną podstawową wadę – pracodawca podejmuje duże ryzyko związane z niesprawdzeniem się pracownika i koniecznością wznowienia kolejnego procesu rekrutacji.
Coraz więcej pracodawców decyduje się na sprawdzenie przeszłości kandydatów, jeszcze przed podjęciem decyzji o ich zatrudnieniu. Dzięki specjalnym firmom detektywistycznym oraz ochroniarskim, istnieje możliwość pełnej weryfikacji pracownika - zarówno przeszłości zawodowej, jak i osobistej. Z punktu widzenia instytucji (np. finansowych) jest to bardzo ważny element, ponieważ osoba taka musi być godna zaufania.
Osoby, które będą posiadać dostęp do aktywów wrażliwych firmy, powinny być sprawdzone, m.in. w bazie danych Rejestru Karnego i Rejestru Dłużników. Możliwość uzyskania powyższych informacji jest bardzo ważna z punktu widzenia pracodawcy, ponieważ otrzymane wiadomości mogą mieć znaczenie dla pełnionych funkcji zawodowych.
Firmy detektywistyczne dają także możliwość weryfikacji numeru ubezpieczenia, wpisu do rejestru Komisji Nadzoru Finansowego, ewidencji kierowców oraz innych prywatnych informacji, które umożliwią zapoznanie się z przeszłością kandydata.
Dlaczego warto zweryfikować pracownika przed zatrudnieniem?
Proces weryfikacji pracowników jest istotnym elementem przed podjęciem decyzji o ich zatrudnieniu. Dzięki odpowiednio podjętym krokom, pracodawca jest w stanie sprawdzić, czy kandydat jest tym, za kogo się podaje oraz czy jego przeszłość nie stanowi problemu przy wykonywanych na danym stanowisku czynności.
Jak mówi ochroniarz z firmy KAZ Security:
-Weryfikacja pracownika na stanowisko wymagające zaufania stanowi kluczowy element procesu rekrutacyjnego. Istnieje wiele możliwości sprawdzenia przeszłości zawodowej oraz prywatnej kandydata, a także wiarygodności CV.
Odpowiednia weryfikacja pracownika może przyczynić się do uchronienia firmy przed działaniami na jej niekorzyść, takimi jak na przykład szpiegostwo gospodarcze. Aby mieć pewność, że czynności weryfikacyjne zostaną powierzone odpowiednim osobom, należy wybrać firmę ochroniarsko – detektywistyczną godną zaufania.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana