Artykuł sponsorowany

Kursy językowe dla pracowników. Czy to się opłaca?

Kursy językowe dla pracowników. Czy to się opłaca?

Umiędzynarodowienie się rynków sprawia, że współpraca między sektorami biznesowymi w poszczególnych krajach nabiera tempa. A, co za tym idzie, wzrasta też konieczność porozumiewania się pracowników między sobą w różnych językach – niezależnie czy chodzi o kontakt osobisty, czy o rozmowę online. Czy w takim kontekście warto inwestować w kursy językowe dla pracowników?

Inwestycja w sprawną komunikację biznesową

Znajomość języków obcych to bardzo cenna umiejętność zwłaszcza w zglobalizowanym świecie, w którym funkcjonują międzynarodowe korporacje i firmy współpracujące z kontrahentami w niemal każdym zakątku świata. Oczywiście można wymagać, by nowo zatrudniona kadra miała opanowany język obcy, ale nie oszukujmy się – wiele ludzi zna teorię, ale o wiele gorzej ze swobodną codzienną komunikacją z drugim człowiekiem.

Konieczność szybkiego „znalezienia słowa” i odnalezienia się w gramatyce w czasie rzeczywistym, to dla wielu osób wciąż ogromne wyzwanie, i nie ma się co dziwić. Jeśli nie używa się danego języka na co dzień, to trudno o płynność językową i pewność siebie. Nie wszystkie osoby czują się pewnie w języku innym niż ojczysty, a przecież to na prawodawcy ciąży odpowiedzialność za sprawny przepływ informacji w przedsiębiorstwie. 

Skorzystanie z kursu językowego dla firm jest zatem swego rodzaju inwestycją w sprawną komunikację biznesową – między samymi pracownikami oraz miedzy pracownikami a klientami spoza danego regionu geograficznego. W tym sensie jest to więc tak samo opłacalne jak kurs kształcący inne kompetencje i jednocześnie szansa na rozwój całego przedsiębiorstwa. Pracownicy na pewno docenią możliwość uczestniczenia w szkoleniu i odwdzięczą się lojalnością.  

Jak wyglądają takie kursy językowe dla firm?

To, jak wyglądają kursy językowe, zależy w głównej mierze od tego, na jaką firmę się zdecydujesz.

Dobrze, jeśli oferowane są różnorodne poziomy zaawansowania językowego, bo wówczas każdy kursant, niezależnie od dotychczas zdobytych umiejętności, może sprawnie i systematycznie podnosić swoje kompetencje, jednocześnie nie opóźniając pracy innych uczestników.

Przydatną opcją, zwłaszcza dziś, jest możliwość prowadzenia kursów językowych online. To dobre rozwiązanie dla tych przedsiębiorstw, które nastawione są na pracę zdalną i hybrydową lub nie mają optymalnych warunków lokalowych do organizacji szkoleń na taką skalę w swojej siedzibie.

Zakres i intensywność kursów językowych dla firm może być różna. Niektórzy decydują się na szkolenia ekspresowe, które pozwalają na błyskawiczne zyskanie kompetencji na wybranym poziomie. Inni wybierają kompleksowe kursy specjalistyczne, nastawione na przyswajanie fachowego słownictwa z konkretnej branży itd. Wiele zależy od sprecyzowanych potrzeb konkretnego klienta.

Gdzie zapisać się na kurs językowy?

Warto wybierać sprawdzone szkoły językowe, które specjalizują się w kompleksowym kształceniu kompetencji kadry z różnych sektorów: od IT, przez sektor budowlanych, aż po szkolnictwo wyższe.

Na przykład w szkole językowej AKADEMOS W Warszawie kształci się osoby w różnym wieku, o różnym stopniu biegłości językowej, a tematyka zajęć dobierana jest w taki sposób, aby odpowiadała specyfice pracy w konkretnym sektorze biznesu. Szkolenia językowe dla firm są natomiast prowadzone przez doświadczonych lektorów, którzy korzystają z nowoczesnych metod edukacyjnych.

Wspomniana firma oferuje zarówno naukę fachowego słownictwa i specjalistycznych zwrotów branżowych, jak i naukę umiejętności komunikacyjnych, które są niezbędne w różnych sytuacjach zawodowych, na przykład podczas prowadzenia prezentacji czy negocjowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.