Artykuł sponsorowany

Rola i znaczenie języka rosyjskiego w kontaktach biznesowych

Rola i znaczenie języka rosyjskiego w kontaktach biznesowych

Młode pokolenia wyraźnie postawiły na języki zachodnie, przede wszystkim na angielski, jednak ostatnimi czasy niezwykle popularne stały się kursy języka rosyjskiego dla firm. Z czego to właściwie wynika? Jaka jest obecnie rola i znaczenie języka rosyjskiego w kontaktach biznesowych? - Sprawdźmy, dlaczego przedsiębiorcy wysyłają swoich pracowników na kursy języka rosyjskiego i sami chętnie się go uczą.

Język angielski to dziś must have

Zaczniemy od kwestii, której w naszym temacie nie można pominąć – będzie ona wstępem do zagłębienia się w rolę i znaczenie języka rosyjskiego w kontaktach biznesowych. Jak wspomnieliśmy we wstępie, młode pokolenia wyraźnie postawiły na języki zachodnie, bo takie były oczekiwania rynku, a dla Polaków wyjątkowo kusząca była praca w Wielkiej Brytanii, Skandynawii i w Niemczech. Angielski to dziś must have – uczymy się go od szkoły podstawowej, na większości ogłoszeń dotyczących zatrudnienia to pozycja wymagana. Angielski w CV składanym przez Polaka to nic szczególnego. Wyróżnieniem jest znajomość innego języka obcego, szczególnie języka rosyjskiego.

Skąd nagle wzrost zainteresowania kursami języka rosyjskiego?

Jak mówią nam specjaliści z Centrum Nauczania Języka Rosyjskiego z Warszawy: Pracownicy z językiem rosyjskim są dziś w cenie, bo w pewnym momencie wyraźnie zaczęło ich w Polsce brakować. Trzeba powiedzieć szczerze: był czas, gdy obowiązkowa nauka rosyjskiego Polakom kojarzyła się z nieprzyjemną sytuacją w kraju, a ze współpracą ze wschodem nie wiązaliśmy wielkich nadziei. Sytuacja na świecie zmienia się dynamicznie. Dziś dla Polaka kurs języka rosyjskiego to coś atrakcyjnego, bo pracownicy rosyjskojęzyczni są w cenie, bo jako kraj w biznesie zacieśniamy znów swoje pozytywne więzi z Rosją, Białorusią, Ukrainą, co widać wyraźnie w wiarygodnych statystykach.

Pracownicy z rosyjskim w cenie, przedsiębiorcy znający rosyjski z przywilejem

Z powyższego wynika jednoznacznie, że dla osób prywatnych nauka języka rosyjskiego to inwestycja w ich własną przyszłość. Dla pracodawców kurs języka rosyjskiego dla firmy to generalnie inwestycja w przyszłość firmy. A przedsiębiorca jako osoba znająca język rosyjski ma pewnego rodzaju przywilej. Może prowadzić większość rozmów bez pomocy tłumacza, nie musi zlecać tłumaczenia każdej korespondencji, samodzielnie zapozna się z propozycjami kontrahentów przedstawionymi w języku rosyjskim itd. Kursy języka rosyjskiego w biznesie nie bez powodu są dziś w Polsce wyjątkowo cenione – i dotyczy to firm z przeróżnych branż, nie tylko turystyki i handlu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.