Szkolenia liderów, kierowników działu technicznych i produkcyjnych
Kto nadaje się na kierownika: predyspozycje i skuteczność
Nie każdy z nas jest urodzonym managerem, który potrafi skutecznie kierować zespołem – niektórzy z nas mają predyspozycje do pełnienia funkcji lidera, a niektórzy muszą się ich wyuczyć. To podobnie, jak z talentem plastycznym czy muzycznym – przy pewnym wysiłku każdy może nauczyć się potrzebnych mu podstaw. Są też oczywiście jednostki wybitnie utalentowane, które podstawy mają jakby we krwi, i które po ich rozwinięciu mogą stać się rozchwytywanymi specjalistami. Często zdarza się też, że ktoś został mianowany kierownikiem, ponieważ intuicyjnie potrafił przewodzić grupie pracowników tak, że zaczynali osiągać dobre wyniki lub byli bardziej skuteczni – ale nie do końca wiedział, w jaki sposób się to dzieje i co dokładnie robi. Funkcja kierownika może być jednak wykonywana świadomie i przy użyciu konkretnych technik, które dają przewidywalne i mierzalne efekty. Taki „świadomy” kierownik, który jest specjalistą w tej roli, staje się też kimś więcej, niż tylko osobą zarządzającą pracą innych. Można śmiało nazwać go liderem – ponieważ nadaje tej grupie pewien pęd, motywuje, zaraża chęcią do działania oraz chęcią do rozwoju. A to oczywiście przekłada się na wyniki i na czerpanie przyjemności z wykonywanej pracy.Co zawiera szkolenie liderów?
Zostanie skutecznym liderem wymaga od nas dużo pracy. Żeby móc bowiem motywować swoich podwładnych i pomagać im w odkrywaniu radości z wykonywanych obowiązków, musimy najpierw sami ją w sobie odkryć. Dlatego też szkolenia liderów zawierają w swoim programie m.in. coaching, który pozwala spojrzeć z różnych stron na pracę zespołu jako całości i na pracę poszczególnych jego członków. Dzięki temu będziemy mieli wiedzę i narzędzia do tego, aby zoptymalizować pracę każdego pracownika, wykorzystując jego mocne i słabe strony. Oczywiście kierownik to nie tylko lider sensu stricto – to również arbiter, specjalista Prawa pracy i strateg w jednej osobie. Choć zakres wiedzy i umiejętności może wydawać się spory, to jednak osobie zdeterminowanej lub mającej predyspozycje do tego typu pracy ich nabycie przyjdzie z łatwością. A ich przydatność będzie nieoceniona, gdy np. będzie trzeba przeprowadzić trudną rozmowę negocjacyjną z pracownikiem, zdyscyplinować go lub rozwiązać konflikt. Ale to nie wszystko – takie umiejętności przydadzą się nie tylko w pracy, ale również poza nią; nabyta na szkoleniu wiedza rozwija charakter i wzbogaca osobowość, a to w konsekwencji podnosi ogólnie pojętą jakość życia i pracy. Szczegółowy program szkoleń przeznaczonych dla liderów zespołów dostępny jest na stronie Ośrodka szkoleń i informacji Effect.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana