firma Pracodawca
4 kwietnia 2018

Właściwości i zastosowanie papieru firmowego

Papier firmowy jest niezbędny w tych przedsiębiorstwach, w których prowadzona jest korespondencja z klientami. Spełnia przede wszystkim rolę informacyjną, ponieważ zawiera podstawowe dane kontaktowe. Co zrobić, aby papier firmowy nie był kojarzony jedynie z białą kartką z umieszczonym na niej logo? Poznaj najważniejsze właściwości, zastosowanie oraz zasady projektowania służbowej papeterii!

Zastosowanie

Czy spotkałeś się z opinią, że tradycyjna wymiana listów jest reliktem przeszłości? My też uważamy, że to nieprawda! Doskonałym przykładem jest papier firmowy, który znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie niezbędne jest utrzymywanie korespondencji z klientem. Mogą to być listy informacyjne, promocyjne, rachunki czy wystawione faktury. Papier firmowy spełnia rolę swego rodzaju wizytówki w komunikacji biznesowej. Służy do zaprezentowania oferty handlowej. Może być wykorzystany także do sporządzania notatek podczas biznesowego spotkania lub konferencji. To świetny pomysł na prezent dla kontrahentów! Warto pamiętać o tym, że tego rodzaju papeteria jest oceniana przez klienta, dlatego należy zadbać o to, aby była estetyczna. Co należy jeszcze wziąć pod uwagę?

Właściwości

W zależności od tego, jaki charakter ma prowadzone przez Ciebie przedsiębiorstwo, warto dobrać stylistykę oraz właściwości papieru firmowego. Należy wziąć pod uwagę jego gramaturę, a także białość (dostępna w wersji standardowej oraz premium). Służbowa papeteria powinna być wykonana na papierze wysokiej jakości (o odpowiedniej fakturze), ponieważ wpływa na ocenę klienta. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest wizerunek firmy. Warto w niego zainwestować!

Projekt

Wśród najważniejszych funkcji papieru firmowego na pewno warto wymienić rolę informacyjną, ponieważ zawiera dane dotyczące przedsiębiorstwa. Nazwa, adres, numer telefonu, e-mail, logo? Te wszystkie informacje można umieścić w służbowej papeterii! Ich treść jest uzależniona od profilu danej firmy. Oprócz poprawności językowej, aktualnych danych, niezwykle ważna jest także rola wizualna, która może korzystnie wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa. Dlatego zaleca się, aby wykonanie firmowego papieru powierzyć profesjonalistom, którzy specjalizują się w kreowaniu identyfikacji wizualnej. Warto pamiętać o tym, że powinna być ona spójna, co oznacza dobranie właściwej kolorystyki oraz kroju pisma. Godnymi polecenia specjalistami są pracownicy drukarni Urdruk z Oleśnicy, których projekty są wysoko oceniane przez klientów i odbiorców.