Artykuł sponsorowany

4 elementy budujące renomę restauracji 

4 elementy budujące renomę restauracji 

Renomę lokalu gastronomicznego tworzą pojedyncze opinie jego wcześniejszych gości – jeżeli pojawiają się w nich głównie pozytywne odczucia, dana restauracja nazywana jest „dobrą”. Co jednak sprawia, że wybrane bistro czy zajazd budzi powszechne uznanie? Oto cztery elementy, które odgrywają najważniejszą rolę w budowaniu swojej marki na rynku kulinarnym.

Klienci w branży gastronomicznej określani są jako „goście”, co jednocześnie świadczy o relacji, jaką powinien nawiązać pracownik lokalu z taką osobą. W idealnej sytuacji konsument zostaje obsłużony z należytą uprzejmością i uczynnością – kelnerzy i kucharze są tutaj gospodarzami, którzy dbają o jego komfort i dobre samopoczucie. Na pozytywną renomę restauracji wpływa jednak nie tylko jakość serwisu, ale także wiele innych czynników.

Jak skutecznie wpłynąć na opinię o restauracji? 

Ocena lokalu gastronomicznego, jaką można znaleźć w Internecie nierzadko wpływa na liczbę gości, a co za tym idzie zarobki. Wystarczy sprawdzić hasło „restauracja Dąbrowa Górnicza” w wyszukiwarce, aby poznać najlepiej oceniane knajpki. Poniżej znajduje się lista elementów, które korzystnie zadziałały na renomę takich placówek.

  1. Jedzenie 

Jednym z podstawowych czynników wpływających na opinię o restauracji jest jedzenie. Chodzi tutaj zarówno o jakość serwowanych potraw, jak i ich oryginalność. Wiele osób docenia przede wszystkim niestandardowe podejścia np. do tradycyjnych dań polskiej kuchni.

  1. Obsługa 

Wizyta w lokalu znacząco się różni od odwiedzin „domowych” – oczekujemy podejścia, dzięki któremu poczujemy się wyjątkowo. Na ocenę obsługi składa się m.in. możliwość dostosowania potrawy do preferencji gościa czy po prostu przyjazna postawa kelnerów.

  1. Komunikacja marketingowa 

Nie da się ukryć, że w dzisiejszym świecie działalność w social mediach jest ważna dla rozwoju danej działalności. Nie inaczej jest z restauracją: chcąc zbudować swoją markę, również i taki biznes musi znaleźć swój sposób na komunikowanie się z klientami na podobnych portalach.

  1. Wystrój 

Aranżacja wnętrza niezaprzeczalnie działa na wyobraźnię gości. Należy tutaj zadbać nie tylko o estetykę, ale też higienę. Czyste stoły, toaleta i bar, a przy tym ciekawy wystrój sprawiają, że chce się wracać do lokalu (takiego, jak Restauracja Faust).

Pomysł na biznes – element renomy restauracji 

Ewentualnym, dodatkowym czynnikiem może być pomysł na biznes, który oznacza kreatywne podejście do prowadzenia lokalu. Może to być np. niemal na bieżąco przygotowywane menu, pod preferencje gościa bądź aranżacja nawiązująca do dawnej epoki.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.