Ocena restauracji Przedsiębiorca
6 października 2021

4 elementy budujące renomę restauracji 

Renomę lokalu gastronomicznego tworzą pojedyncze opinie jego wcześniejszych gości – jeżeli pojawiają się w nich głównie pozytywne odczucia, dana restauracja nazywana jest „dobrą”. Co jednak sprawia, że wybrane bistro czy zajazd budzi powszechne uznanie? Oto cztery elementy, które odgrywają najważniejszą rolę w budowaniu swojej marki na rynku kulinarnym.

Klienci w branży gastronomicznej określani są jako „goście”, co jednocześnie świadczy o relacji, jaką powinien nawiązać pracownik lokalu z taką osobą. W idealnej sytuacji konsument zostaje obsłużony z należytą uprzejmością i uczynnością – kelnerzy i kucharze są tutaj gospodarzami, którzy dbają o jego komfort i dobre samopoczucie. Na pozytywną renomę restauracji wpływa jednak nie tylko jakość serwisu, ale także wiele innych czynników.

Jak skutecznie wpłynąć na opinię o restauracji? 

Ocena lokalu gastronomicznego, jaką można znaleźć w Internecie nierzadko wpływa na liczbę gości, a co za tym idzie zarobki. Wystarczy sprawdzić hasło „restauracja Dąbrowa Górnicza” w wyszukiwarce, aby poznać najlepiej oceniane knajpki. Poniżej znajduje się lista elementów, które korzystnie zadziałały na renomę takich placówek.

  1. Jedzenie 

Jednym z podstawowych czynników wpływających na opinię o restauracji jest jedzenie. Chodzi tutaj zarówno o jakość serwowanych potraw, jak i ich oryginalność. Wiele osób docenia przede wszystkim niestandardowe podejścia np. do tradycyjnych dań polskiej kuchni.

  1. Obsługa 

Wizyta w lokalu znacząco się różni od odwiedzin „domowych” – oczekujemy podejścia, dzięki któremu poczujemy się wyjątkowo. Na ocenę obsługi składa się m.in. możliwość dostosowania potrawy do preferencji gościa czy po prostu przyjazna postawa kelnerów.

  1. Komunikacja marketingowa 

Nie da się ukryć, że w dzisiejszym świecie działalność w social mediach jest ważna dla rozwoju danej działalności. Nie inaczej jest z restauracją: chcąc zbudować swoją markę, również i taki biznes musi znaleźć swój sposób na komunikowanie się z klientami na podobnych portalach.

  1. Wystrój 

Aranżacja wnętrza niezaprzeczalnie działa na wyobraźnię gości. Należy tutaj zadbać nie tylko o estetykę, ale też higienę. Czyste stoły, toaleta i bar, a przy tym ciekawy wystrój sprawiają, że chce się wracać do lokalu (takiego, jak Restauracja Faust).

Pomysł na biznes – element renomy restauracji 

Ewentualnym, dodatkowym czynnikiem może być pomysł na biznes, który oznacza kreatywne podejście do prowadzenia lokalu. Może to być np. niemal na bieżąco przygotowywane menu, pod preferencje gościa bądź aranżacja nawiązująca do dawnej epoki.