Baner reklamowy Przedsiębiorca
8 maja 2021

5 cech skutecznych banerów reklamowych.

Stworzenie reklamy, która byłaby skuteczna, nie jest takie proste, obojętnie czy jest to baner, klip filmowy czy reklama radiowa. Takie zadania często przerastają nawet projektantów, którzy pracują w branży reklamowej. W dobie ogromnej konkurencji, każdy producent czy usługodawca pragnie zostać zauważonym. Nie wszystkim się to udaje w równym stopniu. Jaka powinna być reklama na banerze, żeby zapadła w pamięć?

Banery jako jedna z form reklamy

Każdy spotkał się z reklamą typu baner. Mają odmienne rozmiary i formy, jednak ich zadaniem jest konkretna informacja, która musi trafić do każdego, kogo zwróci na nią uwagę.

Każdy producent i wykonawca tego typu reklamy zdaje sobie sprawę z tego, jak powinna ona być. Tak o tym mówi przedstawiciel firmy projektowej ReklamTekxt: – Oprócz projektowania treści reklamowych, oferujemy również profesjonalny ich montaż. Stawiamy wtedy na dobrej jakości materiały i oryginalne sposoby ekspozycji. Zdajemy sobie sprawę, że wpływają one na skuteczność reklamy w równy sposób co ciekawy pomysł i sposób przekazu najważniejszych treści.

Jakie cechy powinien mieć baner reklamowy, żeby został zauważony?

 Jest co najmniej pięć zasad, o których warto pamiętać, podczas przygotowania kampanii reklamowej w której nośnikami treści mają być banery.

  1. Oryginalność pomysłu. Z tym są zawsze największe kłopoty, bo dobry, porywający pomysł nie pojawia się codziennie. Baner to reklama statyczna i wizualna. Dlatego też musi pojawić się na nim coś, co od razu przyciągnie wzrok. Może to być czytelne i chwytliwe hasło, ciekawy zestaw kolorów, oraz interesująca grafika, która jest dopasowana do treści.
  2. Spójność w całym obszarze grafiki. Ponadto baner reklamowy, który jest częścią większej kampanii, powinien być zaprojektowany w tym samym duchu co reszta ich elementów. Jeżeli firma posiada wyraziste logo, to również warto je umieścić na banerze w kontekście jej całej działalności.
  3. Odpowiednia czytelność treści. Zazwyczaj banery reklamowe umieszczane są przy drodze lub przy innego rodzaju szlaku komunikacyjnym. To niejako wymusza szczególną czytelność zawartych tam treści. Nie jest wskazane używane dużej ilości liter. Czasem mało słów może oznaczać dużo treści. Ponadto ktoś przejeżdżający lub przechodzący obok banneru powinien mieć możliwość odbioru całego przekazu bez konieczności zatrzymywania się.
  4. Jakość banneru to odpowiednie materiały i technika drukowania. Współczesne urządzenia dają możliwość wykonania banerów o zwiększonej widoczności. Może być to druk odblaskowy lub nawet fluorescencyjny. Farby powinny być trwałe, żeby nie rozpływały się przy pierwszym, większym deszczu.
  5. Odpowiedni wybór punktu ekspozycji. Reklamy banerowe umieszcza się w najróżniejszych miejscach. Warto jednak zadbać, żeby nie zaistniało zjawisko przeładowania, bo wtedy efekt może być przeciwny od zamierzonego. Chyba, że baner ma być wystawiony na targach, wtedy warto zadbać, żeby faktycznie się wyróżniał i w miarę możliwości umieszczony była na linii ludzkiego wzroku.