Artykuł sponsorowany

5 cech skutecznych banerów reklamowych.

5 cech skutecznych banerów reklamowych.

Stworzenie reklamy, która byłaby skuteczna, nie jest takie proste, obojętnie czy jest to baner, klip filmowy czy reklama radiowa. Takie zadania często przerastają nawet projektantów, którzy pracują w branży reklamowej. W dobie ogromnej konkurencji, każdy producent czy usługodawca pragnie zostać zauważonym. Nie wszystkim się to udaje w równym stopniu. Jaka powinna być reklama na banerze, żeby zapadła w pamięć?

Banery jako jedna z form reklamy

Każdy spotkał się z reklamą typu baner. Mają odmienne rozmiary i formy, jednak ich zadaniem jest konkretna informacja, która musi trafić do każdego, kogo zwróci na nią uwagę.

Każdy producent i wykonawca tego typu reklamy zdaje sobie sprawę z tego, jak powinna ona być. Tak o tym mówi przedstawiciel firmy projektowej ReklamTekxt: - Oprócz projektowania treści reklamowych, oferujemy również profesjonalny ich montaż. Stawiamy wtedy na dobrej jakości materiały i oryginalne sposoby ekspozycji. Zdajemy sobie sprawę, że wpływają one na skuteczność reklamy w równy sposób co ciekawy pomysł i sposób przekazu najważniejszych treści.

Jakie cechy powinien mieć baner reklamowy, żeby został zauważony?

 Jest co najmniej pięć zasad, o których warto pamiętać, podczas przygotowania kampanii reklamowej w której nośnikami treści mają być banery.

  1. Oryginalność pomysłu. Z tym są zawsze największe kłopoty, bo dobry, porywający pomysł nie pojawia się codziennie. Baner to reklama statyczna i wizualna. Dlatego też musi pojawić się na nim coś, co od razu przyciągnie wzrok. Może to być czytelne i chwytliwe hasło, ciekawy zestaw kolorów, oraz interesująca grafika, która jest dopasowana do treści.
  2. Spójność w całym obszarze grafiki. Ponadto baner reklamowy, który jest częścią większej kampanii, powinien być zaprojektowany w tym samym duchu co reszta ich elementów. Jeżeli firma posiada wyraziste logo, to również warto je umieścić na banerze w kontekście jej całej działalności.
  3. Odpowiednia czytelność treści. Zazwyczaj banery reklamowe umieszczane są przy drodze lub przy innego rodzaju szlaku komunikacyjnym. To niejako wymusza szczególną czytelność zawartych tam treści. Nie jest wskazane używane dużej ilości liter. Czasem mało słów może oznaczać dużo treści. Ponadto ktoś przejeżdżający lub przechodzący obok banneru powinien mieć możliwość odbioru całego przekazu bez konieczności zatrzymywania się.
  4. Jakość banneru to odpowiednie materiały i technika drukowania. Współczesne urządzenia dają możliwość wykonania banerów o zwiększonej widoczności. Może być to druk odblaskowy lub nawet fluorescencyjny. Farby powinny być trwałe, żeby nie rozpływały się przy pierwszym, większym deszczu.
  5. Odpowiedni wybór punktu ekspozycji. Reklamy banerowe umieszcza się w najróżniejszych miejscach. Warto jednak zadbać, żeby nie zaistniało zjawisko przeładowania, bo wtedy efekt może być przeciwny od zamierzonego. Chyba, że baner ma być wystawiony na targach, wtedy warto zadbać, żeby faktycznie się wyróżniał i w miarę możliwości umieszczony była na linii ludzkiego wzroku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.