Artykuł sponsorowany

Business coaching. Co to takiego?

Business coaching. Co to takiego?

Każdy biznes wymaga określonych działań, aby przynosić jeszcze większe korzyści oraz prawidłowo się rozwijać. Częstym zjawiskiem jest jednak brak pewności siebie oraz nieświadomość mechanizmów działających na korzyść każdego przedsiębiorcy. W takiej sytuacji idealnym wyjściem dla właściciela firmy oraz kadry menadżerskiej jest skorzystanie z usług specjalisty od business coachingu. Jak to wygląda w praktyce?

Kim jest business coach?

Business coach jest osobą, która w specjalistyczny sposób wpływa na korzystną zmianę postaw i umiejętności osób starających się otworzyć lub udoskonalić swój biznes i relacje międzyludzkie. Fachowiec w tym zakresie ma najczęściej wykształcenie psychologiczne lub zbliżone oraz szereg ukończonych kursów, szkoleń i certyfikatów.

Zadaniem tego trenera jest najczęściej umożliwienie wydobycia naturalnego potencjału, który drzemie w szkolonej osobie. Tylko takie działanie może bowiem skutkować wykształceniem skutecznych mechanizmów prowadzących do sukcesu w biznesie. Często jednak coach przekazuje także zupełnie nową wiedzę i techniki do wyuczenia.

Jakie są podstawowe cele biznes coachingu?

Powodzenie w biznesie zależy od wielu indywidualnych predyspozycji, ale także od wyuczonych i uświadomionych wzorców działania. Im większe doświadczenie ma dany biznesmen, tym większa szansa na sukces. Działania z zakresu business coachingu rozpoczynają się na ogół diagnozą potrzeb oraz pragnień szkolonej osoby.

– Zagłębienie się w tym temacie, pozwala ustalić, czy są to faktyczne cele zgodne z indywidualnymi predyspozycjami biznesmena, czy może dana osoba usilnie stara się realizować niemożliwe do osiągnięcia oczekiwania innych osób – informuje pracownik firmy VR TRAINING działającej na terenie całej Polski.

Podstawowymi cechami rozwijanymi podczas sesji business coachingu są:

·       pewność siebie,

·       umiejętność wydobycia swoich atutów,

·       rozwój komunikacji z innymi,

·       udoskonalanie swojej tożsamości zawodowej,

·       zmiana błędnych przekonań i działań,

·       szybka realizacja celów,

·       poznanie technik wzmacniających określone kompetencje,

·       nabycie nowych umiejętności negocjacyjnych,

·       udoskonalenie wybranych umiejętności.

Motywujące wyniki badań osób korzystających z business coachingu

Według badań przeprowadzonych przez PricewaterhouseCoopers, uczestnicy kursów z zakresu business coachingu w dużym stopniu (od 50% do 81%) podnieśli swoje kompetencje związane m.in. z:

·       efektywnością pracy zespołowej,

·       zarządzaniem czasem i firmą,

·       organizacją życia prywatnego oraz związków,

·       pewnością siebie i komunikacją,

·       efektywnością pracy,

·       dbałością o zdrowie i samopoczucie.

Wnioski tych obserwacji nasuwają się więc same. Łatwo można zauważyć, że osoby dbające o rozwój posiadanych kompetencji oraz zdobywanie nowej wiedzy, osiągają lepsze wyniki w późniejszej pracy oraz swoim szeroko pojętym życiu osobistym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.