Artykuł sponsorowany

Charakterystyka przedsiębiorstwa CSR

Charakterystyka przedsiębiorstwa CSR
Skrót CSR pochodzi od angielskiego terminu corporate social responsibility, co w języku polskim określa się mianem społecznej odpowiedzialności biznesu lub społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. CSR jest koncepcją, zgodnie z którą przedsiębiorstwa komercyjne, budując swoje strategie biznesowe, mają na uwadze interes społeczny oraz ochronę środowiska.

Idea społecznej odpowiedzialności biznesu

Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu nakłada na przedsiębiorców odpowiedzialność znacznie szerszą, niż przyjęło się to dotychczas w systemie kapitalistycznym. Działalność przedsiębiorstwa CSR powinna nie tylko spełniać obowiązujące wymogi formalne i prawne, ale także obejmować własne inicjatywy, jak np. zwiększanie inwestycji w zasoby ludzkie czy innowacyjność. Zgodnie z ideą koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, wydatki ponoszone na zwiększenie efektywności działalności gospodarczej, ochronę środowiska, relacje z interesariuszami czy innowacyjność, nie powinny być traktowane jak koszty, ale jak inwestycje.

Przedsiębiorstwo odpowiedzialne, czyli jakie?

Przedsiębiorcy, którzy doceniają koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu, chcą pielęgnować ją i wdrażać we własnych organizacjach, powinni uwzględniać założenia CSR podczas projektowania swoich programów strategicznych. Wdrożenie standardów CSR w obszar strategii przedsiębiorstwa niesie ze sobą wielorakie korzyści. Po pierwsze, zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa. Po drugie, ułatwia określanie ryzyk związanych z czynnikami społecznymi, ekologicznymi itd. Po trzecie, pozwala nawiązać skuteczny dialog z interesariuszami i optymalizować możliwości współpracy długoterminowej z innymi podmiotami zaangażowanymi w ideę CSR. Przedsiębiorstwa, które podobnie jak PG Systems, dostrzegają i uznają znaczenie odpowiedzialności społecznej biznesu, mają do dyspozycji rozmaite narzędzia i standardy, ułatwiające zarządzanie firmą w stylu CSR. Do najważniejszych z nich zaliczamy AA 1000 oraz SA 8000. Norma AA 1000 została opracowana w 1999 przez Instytut na rzecz Społecznej i Etycznej Odpowiedzialności. Zgodnie z zasadami ustalonymi przez tę normę, przedsiębiorstwa powinny odpowiadać nie tylko za własne działania, ale także wszystkie inne, na które mogą mieć wpływ – w ramach swojego rynku. Standard SA 800 przygotowała rok wcześniej Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna. Normy określone w dokumencie sformułowano w oparciu o standardy obejmujące prawa człowieka i prawa pracownicze, odnosi się on zatem głównie do kwestii warunków pracy, ale także relacji na linii przedsiębiorstwo-konsument i przedsiębiorstwo-inwestor. Respektowanie zasad CSR jest dla firm nie tylko sposobem dbania o świat, w którym funkcjonuje, ale także dobrą taktyką, zwiększającą prawdopodobieństwo sukcesu rynkowego. Współcześni konsumenci doskonale zdają sobie sprawę z możliwości i zagrożeń, związanych z działalnością dużych przedsiębiorstw, dlatego bardzo często podczas wyborów zakupowych biorą pod uwagę strategie, jakimi posługują się poszczególne firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.