Kręcenie spotu reklamowego Przedsiębiorca
16 lutego 2021

Czym kierować się przy wyborze domu produkcyjnego do realizacji reklamy?

Podjąłeś decyzję o wykorzystaniu filmu w strategii marketingowej swojej firmy? Czas poszukać profesjonalistów, którzy wcielą twój pomysł w życie. Obecnie produkcją spotów reklamowych do telewizji i Internetu zajmują się nie tylko agencje reklamowe, ale domy produkcyjne – we współpracy z tymi pierwszymi lub samodzielnie. Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę przed wyborem konkretnego producenta.

Portfolio filmów reklamowych

W świecie reklamy i marketingu portfolio to absolutna podstawa. Nawet początkujące ekipy, które nie mogą jeszcze pochwalić się wieloma realizacjami komercyjnymi, muszą przedstawić potencjalnym klientom próbki swoich filmów, chociażby krótkie etiudy czy teledyski nakręcone dla znajomych. Oczywiście dla ciebie bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie współpraca z doświadczonym domem produkcyjnym.

Od ponad dekady kręcimy filmy reklamowe, wizerunkowe i korporacyjne. W tym czasie zdarzały nam się wzloty i upadki, ale przecież na tym polega nauka, rozwój. Dzisiaj mogę śmiało powiedzieć, że nasza ekipa tworzy jeden z najlepszych domów produkcyjnych w Krakowie. Mamy doświadczonych filmowców i speców od postprodukcji, profesjonalne studio i zawsze najnowszy sprzęt, a przede wszystkim wielu zadowolonych klientów, którzy chętnie wracają do nas przy kolejnych kampaniach. Wybranymi realizacjami dzielimy się na naszej stronie i na kanale YouTube. Zachęcamy też do śledzenia nas w mediach społecznościowych – opowiada nasz rozmówca z IMPERIA FILM.

Przeglądając portfolio domu produkcyjnego, zwróć uwagę na estetykę filmów. Nie znasz się na tym? Nic nie szkodzi. Kieruj się intuicją. Podoba ci się to, co widzisz? Doskonale! Nie jesteś przekonany? Może warto poszukać dalej.

Dom produkcyjny otwarty na dialog

Współpraca między domem produkcyjnym a klientem lub jego agencją nie będzie udana, jeśli nie ma w niej miejsca na dialog. Producent filmu nie może ograniczać się do przedstawienia zamkniętego briefu. Zarówno przed akceptacją oferty, jak i podczas produkcji reklamy, klient musi mieć głos. Dlatego przy wyborze domu produkcyjnego nie powinieneś być obiektywny. Kieruj się swoimi odczuciami po rozmowie z przedstawicielem producenta. Czujesz, że się dogadacie? Współpraca powinna być udana, a reklama atrakcyjna i skuteczna.

Praca w branży kreatywnej jest specyficzna i często wymaga dyplomacji. Z jednej strony staramy się realizować swoje artystyczne pomysły, z drugiej – osiągnąć efekt reklamowy, z trzeciej jeszcze – zadowolić klienta. Czasami osiągnięcie porozumienia jest trudne, ale właśnie w takich przypadkach trzeba rozmawiać najwięcej. Nigdy nie realizujemy swoich pomysłów kosztem klienta, czasem musimy z nich rezygnować. Najtrudniej jest, gdy wiemy, że koncepcja klienta może zaszkodzić mu wizerunkowo, przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Takie rozmowy też musimy prowadzić – dodaje ekspert ze wspomnianego wcześniej domu produkcyjnego w Krakowie.

Doświadczenie podparte konkretnymi dowodami, czyli portfolio zrealizowanych filmów oraz gotowość do rozmowy i poszukiwania kompromisów to dwie najważniejsze cechy, po których poznasz dobry dom produkcyjny.