sala-konferencyjna Przedsiębiorca
30 lipca 2018

Czym powinien się charakteryzować idealny hotel na organizację firmowej konferencji

Wybierając obiekt, w którym urządzimy firmową konferencję, warto kierować się kilkoma zasadniczymi wskazówkami. Nie może to być bowiem po prostu hotel, w którym miło spędziliśmy czas z rodziną (choć oczywiście istnieją instytucje, które sprostają wymaganiom zarówno prywatnym, jak i biznesowym). Na co więc koniecznie zwrócić uwagę, poszukując idealnego miejsca?

Pierwszym kryterium powinna niewątpliwie być obecność sali konferencyjnej odpowiadającej naszym potrzebom i oczekiwaniom. Pamiętajmy, że w zbyt małym pomieszczeniu będzie ciasno i niewygodnie, zbyt duża przestrzeń natomiast może niekorzystnie wpływać na atmosferę spotkania. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość indywidualnego dostosowania wielkości sali konferencyjnej przez zastosowanie mobilnych ścian działowych, jaką oferuje np. Hotel Amber Gdańsk.

Zaplecze techniczne

Oprócz metrażu istotne jest także wyposażenie. Klimatyzacja i Internet bezprzewodowy dla wszystkich uczestników to obecnie niepodlegający dyskusji standard. Niezbędny będzie też sprzęt audio-wideo wysokiej klasy, w tym nagłośnienie i projektor, a także możliwość pełnego zaciemnienia sali, by korzystanie z tego ostatniego było możliwie komfortowe. Nie zapominajmy ponadto o odpowiedniej infrastrukturze elektrycznej, która z jednej strony zapewni wystarczającą liczbę dogodnie umiejscowionych gniazdek, a z drugiej – nie stworzy ryzyka zaplątania w kable.

Czynniki uprzyjemniające pobyt

Idealny hotel do zorganizowania firmowej konferencji musi dysponować również zapleczem gastronomicznym, które nie tylko ułatwi, ale też umili w niej udział. Nie mniejsze znaczenie ma baza noclegowa dla gości przybywających z daleka, konieczna w przypadku eventów trwających dłużej niż tylko kilka godzin. Oprócz komfortu pokoje powinny zapewnić uczestnikom np. możliwość schowania laptopa w sejfie czy zrelaksowania się przed telewizorem.

Kwestie logistyczne

Najbardziej wymagającym klientom biznesowym dobry hotel zaoferować jednak musi coś więcej, czyli chociażby strefę SPA & fitness, w której goście znajdą wytchnienie po wielogodzinnych szkoleniach czy negocjacjach. Dla tych zaś, którzy przy okazji konferencji chętnie poznają lokalne zabytki i atrakcje, znaczenie mieć będzie dogodna lokalizacja obiektu, a więc kolejny ważny czynnik, który należy wziąć pod uwagę. Bezproblemowy dojazd z autostrady, lotniska lub dworca jest przy tym równie kluczowy co obecność strzeżonego parkingu, na którym bez obaw pozostawią swe pojazdy osoby zmotoryzowane.