Artykuł sponsorowany

Czym są tzw. woblery reklamowe?        

Czym są tzw. woblery reklamowe?        

Woblery reklamowe to niewielkie przypinki o różnych kształtach, których celem jest zwrócenie uwagi klientów na konkretny towar lub ekspozycję. Nazwa gadżetu pochodzi od angielskiego słowa „wobbe”, który oznacza kiwanie. Woblery wprawiane są w ruch na skutek dynamiki powietrza oraz dotyku, dzięki czemu skutecznie przykuwają uwagę.

Jak wykonany jest wobler reklamowy?

Małe kiwaki wykonywane są na papierze kredowym o gramaturze co najmniej 250 g. Do większych formatów dedykowany jest lżejszy papier i aluminiowe ramiona, które dodatkowo podtrzymują ciężar woblera. Przy niewielkich nakładach kiwaki wykonywane są w standardowej palecie kolorów CMYK w technologii druku cyfrowego. Przy większej ilości można wykonać projekt z zastosowaniem kolorystyki Pantone dzięki użyciu maszyny offsetowej, która pozwala również na wykonanie dodatkowych uszlachetnień papieru.

Projekt kiwaka można wykonać samodzielnie lub zlecić jego przygotowanie specjalistom od projektowania. Najlepiej, gdy firma zajmuje się kompleksową produkcją, od projektu po wydruk i wycinkę gotowych kształtów. Sporym doświadczeniem w branży i bogatym portfolio zrealizowanych ofert może poszczycić się drukarnia internetowa Designer, która wykonuje również profesjonalne projekty graficzne.

Jak zaprojektować wobler dla swojej firmy?

Przy przygotowywaniu projektu kiwaka, ważne jest jego przeznaczenie. Jeśli wobler będzie znajdował się przy dużej ekspozycji, można sobie pozwolić na większy format. Chcąc natomiast wyeksponować określony produkt na półce, najlepiej wykonać mały kiwak, który przyciągnie wzrok klientów. Kształt woblera może być dowolny, a najczęściej spotykane są kiwaki okrągłe. Przy projekcie należy uwzględnić nakład, ponieważ przy większych ilościach możemy sobie pozwolić na niestandardową kolorystykę oraz wyższą jakość przejść tonalnych, a także na dodatkowe zdobienia. Spośród popularnych uszlachetnień najczęściej stosowane są miejscowe lakierowania lub lustrzane połyski w kolorach złotym i srebrnym.

Skuteczność kiwaków reklamowych

Wobler umieszczonych na wysokości wzroku klienta działa jak przynęta i powoduje większe zainteresowanie w ten sposób wyeksponowanym produktem. Na woblerze najlepiej umieścić zachęcającą do zakupu informację, na przykład o obniżonej cenie lub prezencie wręczanym do każdej kupionej sztuki jakiegoś przedmiotu. Warto zachować jednak umiar – zbyt duże nagromadzenie woblerów wprowadza chaos i konsternacje u klienta, co może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.