Czym są tzw. woblery reklamowe?
Woblery reklamowe to niewielkie przypinki o różnych kształtach, których celem jest zwrócenie uwagi klientów na konkretny towar lub ekspozycję. Nazwa gadżetu pochodzi od angielskiego słowa „wobbe”, który oznacza kiwanie. Woblery wprawiane są w ruch na skutek dynamiki powietrza oraz dotyku, dzięki czemu skutecznie przykuwają uwagę.
Jak wykonany jest wobler reklamowy?
Małe kiwaki wykonywane są na papierze kredowym o gramaturze co najmniej 250 g. Do większych formatów dedykowany jest lżejszy papier i aluminiowe ramiona, które dodatkowo podtrzymują ciężar woblera. Przy niewielkich nakładach kiwaki wykonywane są w standardowej palecie kolorów CMYK w technologii druku cyfrowego. Przy większej ilości można wykonać projekt z zastosowaniem kolorystyki Pantone dzięki użyciu maszyny offsetowej, która pozwala również na wykonanie dodatkowych uszlachetnień papieru.
Projekt kiwaka można wykonać samodzielnie lub zlecić jego przygotowanie specjalistom od projektowania. Najlepiej, gdy firma zajmuje się kompleksową produkcją, od projektu po wydruk i wycinkę gotowych kształtów. Sporym doświadczeniem w branży i bogatym portfolio zrealizowanych ofert może poszczycić się drukarnia internetowa Designer, która wykonuje również profesjonalne projekty graficzne.
Jak zaprojektować wobler dla swojej firmy?
Przy przygotowywaniu projektu kiwaka, ważne jest jego przeznaczenie. Jeśli wobler będzie znajdował się przy dużej ekspozycji, można sobie pozwolić na większy format. Chcąc natomiast wyeksponować określony produkt na półce, najlepiej wykonać mały kiwak, który przyciągnie wzrok klientów. Kształt woblera może być dowolny, a najczęściej spotykane są kiwaki okrągłe. Przy projekcie należy uwzględnić nakład, ponieważ przy większych ilościach możemy sobie pozwolić na niestandardową kolorystykę oraz wyższą jakość przejść tonalnych, a także na dodatkowe zdobienia. Spośród popularnych uszlachetnień najczęściej stosowane są miejscowe lakierowania lub lustrzane połyski w kolorach złotym i srebrnym.
Skuteczność kiwaków reklamowych
Wobler umieszczonych na wysokości wzroku klienta działa jak przynęta i powoduje większe zainteresowanie w ten sposób wyeksponowanym produktem. Na woblerze najlepiej umieścić zachęcającą do zakupu informację, na przykład o obniżonej cenie lub prezencie wręczanym do każdej kupionej sztuki jakiegoś przedmiotu. Warto zachować jednak umiar – zbyt duże nagromadzenie woblerów wprowadza chaos i konsternacje u klienta, co może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana