Artykuł sponsorowany

Fotowoltaika dla firm. Kiedy to ma sens?

Fotowoltaika dla firm. Kiedy to ma sens?

Jeśli szukałeś informacji na temat wdrożenia fotowoltaiki w biznesie, zapewne natknąłeś się na termin prosument. Jest to połączenie słów producent i konsument oznaczające podmiot, który jednocześnie wytwarza i zużywa energię elektryczną za pomocą odnawialnych źródeł energii. Czy warto być prosumentem? Sprawdź, kiedy fotowoltaika dla firm się opłaca.

Fotowoltaika w praktyce, czyli co wziąć pod lupę

Załóżmy, że prowadzisz działalność gospodarczą i zajmujesz się produkcją szkła gospodarczego. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego z 2018 roku działasz w najbardziej energochłonnej gałęzi przemysłu w Polsce, jaką jest hutnictwo. I to właśnie choćby na terenie hut chętnie wdraża się instalację fotowoltaiczną. W takich miejscach powstają rozległe elektrownie słoneczne. Kluczowe pytanie: dlaczego? Wymieńmy choć kilka powodów: obniżenie rachunków za prądenergetyczna niezależność – a ściślej samodzielne wytwarzanie energii na własne potrzeby, promocja przedsiębiorstwa, inaczej mówiąc, zyskanie wizerunku firmy świadomej ekologicznie i wykorzystującej nowoczesne technologie.                                       

Jak mówi ekspert z firmy Manufaktura Energii specjalizującej się w fotowoltaice i turbinach wiatrowych, wymienione zalety prowadzą do następującej konkluzji: fotowoltaika może opłacać się w każdej firmie, niezależnie od tego, czym się zajmuje. Są jednak pewne warunki, które musi ona spełnić, aby rzeczywiście zbierać korzyści. Po pierwsze dobrze dobrana moc instalacji fotowoltaicznej. Inne zapotrzebowanie na prąd ma mały zakład, inne duże przedsiębiorstwo. Po drugie wskazanie optymalnego miejsca – przede wszystkim najmniej zacienionego – dla zamontowania fotowoltaiki. Dach budynku nie jest jedyną możliwością. Jeżeli przedsiębiorstwo dysponuje wolnym gruntem, panele można umieścić na specjalnym stelażu zakotwiczonym w glebie. Ponadto trzeba wziąć na tapet stan instalacji elektrycznej, ta przestarzała bowiem najprawdopodobniej wykaże duże straty energii.

Podstawa: dobra ekipa montażowa

Aby fotowoltaika dla firm spełniała swoją rolę, montaż instalacji musi być wykonany precyzyjnie. Wówczas można śmiało powiedzieć, że instalację fotowoltaiczną cechuje niska awaryjność. Dodajmy: dobrze zainstalowane panele podnoszą wartość nieruchomości – są one zatem nie tylko źródłem energii odnawialnej, ale także intratną inwestycją. Warto poszukać certyfikowanej ekipy montażowej, a tym samym dobrze przeszkolonej, która sięgnie po najlepsze rozwiązania. Aby to zrobić, instalatorzy powinni być na bieżąco z nowościami na rynku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.