Fotowoltaika dla firm Przedsiębiorca
5 lutego 2021

Fotowoltaika dla firmy. Kiedy i dlaczego warto?

Nie od dziś wiadomo, że ceny za prąd stale i systematycznie rosną. Fotowoltaika dla firmy może być jednym słusznym rozwiązaniem, gdy przedsiębiorstwo potrzebuje ogromnych nakładów energii. W końcu podwyżki dają się we znaki gospodarstwom domowym, a co dopiero dużym zakładom. Jesteś właścicielem firmy i zastanawiasz się, co zyskasz, montując nowoczesne panele? Podpowiadamy!

Darmowa energia elektryczna i niezależność od dostawców

Montaż paneli fotowoltaicznych opłaca się wtedy, gdy firmie zależy na darmowej energii ze słońca. Takiej, która przekłada się na oczywiste korzyści finansowe. Jak wiadomo, instalacja fotowoltaiczna zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Z początku nieśmiało montowane systemy, dziś stają się dość powszechne.  Ten trend zupełnie jednak nie dziwi. Szczególnie gdy weźmie się pod uwagę to, że dobrze zaprojektowana i zamontowana instalacja generuje spore oszczędności.

Poza tym, przedsiębiorstwa mogą zużywać uzyskany dzięki panelom prąd na dwa sposoby. Energię wykorzystują na własne potrzeby, a ewentualne nadwyżki sprzedają do sieci energetycznej. Nie ma więc sytuacji, w której byliby stratni. Warunki takiej odsprzedaży regulowane są oczywiście konkretnymi przepisami.

Inwestująca w fotowoltaikę firma zyskuje w tej kwestii całkowitą niezależność. Jeśli jakaś jej siedziba ma problem z dostawcą prądu, powinna zainteresować się alternatywnymi rozwiązaniami. Tak, by w każdej sytuacji czuć się pewnie. – Bywa, że polskie zakłady energetyczne w obliczu przeciążenia sieci, stosują pewne ograniczenia w dostawach prądu. Niestety, niektóre zakłady nie mogą sobie pozwolić na takie przestoje.  W ich przypadku niezależność energetyczna jest priorytetem – wyjaśnia przedstawiciel firmy House Systems.

Fotowoltaika – idealne rozwiązanie dla firmy przyjaznej środowisku

Fotowoltaika dla firmy przyjaznej środowisku jest pewnego rodzaju wizytówką. Świadome współczesnych zagrożeń przedsiębiorstwa, którym drogie są kwestie związane z ochroną środowiska – coraz chętniej inwestują w nowoczesne, ekologiczne rozwiązania. I nie chodzi już tylko i wyłącznie o prężnie działające korporacje, ale też małe, lokalne firmy.

Zakład, który zainwestuje w fotowoltaikę, podkreśla, jak ważna jest dla niego ekologia. Poza tym daje wyraźny sygnał, że jest firmą nowoczesną, inwestującą w innowacyjne technologie. A to w dość oczywisty sposób zachęca klientów i potencjalnych wspólników. Dziś nie opłaca się trwać przy przestarzałych rozwiązaniach. Takowe przestają być opłacalne i większości osób zaczynają się źle kojarzyć.