Artykuł sponsorowany

Imprezy masowe a sprzedaż alkoholu

Imprezy masowe a sprzedaż alkoholu
Przez imprezę masową rozumiemy imprezę masową artystyczno–rozrywkową lub masową imprezę sportową. Warunek, który musi być spełniony, by imprezę można było nazwać masową, to udostępnienie przez organizatora minimalną liczbę miejsc dla uczestników, która waha się od 300 do 1000 w zależności od typu imprezy i miejsca jej organizacji. Co warto wiedzieć o imprezach masowych i jak wygląda kwestia sprzedaży alkoholu na takich imprezach?

Co jest, a co nie jest imprezą masową?

Większość osób nie znających polskiej Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych jest przekonana, że jedyne kryterium, które określa masowość imprezy, to liczba uczestników. Tak jednak nie jest. Wyróżniamy trzy typy imprez masowych:
  • impreza masowa artystyczno-rozrywkowa – na stadionie lub w innym obiekcie niebędącym budynkiem, gdzie liczba udostępnianych miejsc to nie mniej niż 1000 i impreza w hali sportowej lub innym budynku, gdzie liczba udostępnionych miejsc to nie mniej niż 500,
  • impreza sportowa – na stadionie lub w innym obiekcie niebędącym budynkiem, gdzie liczba udostępnionych miejsc to nie mniej niż 1000, w hali sportowej lub innym budynku, gdzie liczba udostępnionych miejsc to nie mniej niż 300 lub na terenie, gdzie możliwe jest przeprowadzenie takiej imprezy, gdzie liczba udostępnionych miejsc to nie mniej niż 1000.
  • mecz piłki nożnej – na stadionie lub w innym obiekcie sportowym, gdzie liczba udostępnionych miejsc to nie mniej niż 1000.
Imprezą masową nie będą na przykład imprezy organizowane w teatrach, operetkach, operach, kinach, muzeach, domach kultury i podobnych obiektach, a także imprezy organizowane w szkołach i placówkach oświatowych – i nie ma tu znaczenia liczba uczestników. Imprezą masową nie jest też wydarzenie sportowe organizowane dla osób niepełnosprawnych, czy w ramach współzawodnictwa dzieci i młodzieży, imprezy sportu powszechnego o charakterze rekreacji ruchowej, ani zamknięte imprezy organizowane dla pracowników przez pracodawców.

Sprzedaż alkoholu na imprezach masowych

Sprzedaży napojów alkoholowych na imprezach masowych można dokonywać po uprzednim otrzymaniu jednorazowego zezwolenia. Jak mówi nam przedstawiciel Śląskiej Agencji Koncertowej, która działa na terenie całego kraju, dozwolona jest sprzedaż, podawanie i spożywanie wyłącznie napojów alkoholowych, które zawierają nie więcej niż 3,5% alkoholu. Na imprezę masową nie można też wnosić własnych napojów alkoholowych, stąd wzmianka o samym spożywaniu. Alkoholu nie można sprzedawać, podawać ani spożywać w ogóle na imprezach masowych podwyższonego ryzyka. Na pozostałych powinno się to odbywać wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych. Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych podkreśla też, że niedozwolona jest sprzedaż napojów alkoholowych w twardych opakowaniach. W związku z powyższym alkohol na imprezach masowych to zwykle piwo w miękkich, plastikowych kubkach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.