Artykuł sponsorowany

Jak dobrać klimatyzację do biura?

Jak dobrać klimatyzację do biura?

Klimatyzacja w dużym stopniu odpowiada za dobre samopoczucie osób przebywających
w wyposażonej w nią przestrzeni. Jeśli we wnętrzu biura jest duszno i gorąco – a czasem bywa tak nawet w sezonie jesienno-zimowym – automatycznie obniżają się koncentracja pracowników i ich poczucie komfortu. Na rynku istnieje wiele rodzajów klimatyzatorów. Ale który z nich warto wybrać? Poznaj poszczególne rodzaje tych urządzeń do biur.

Czy klimatyzacja rzeczywiście jest potrzebna w biurze?

Klimatyzacja w biurze to podstawa. Renomowane przedsiębiorstwa muszą dbać o komfort
i dobre samopoczucie swoich pracowników. Skoro już wiadomo, że klimatyzator stanowi obowiązkowy element wyposażenia firmy, to pojawia się kolejne pytanie: który wybrać?

Niezależnie od wybranego typu urządzenia kluczem do sukcesu będzie wybór dobrej jakości sprzętu od sprawdzonego dostawcy, na przykład od firmy Klimainstal. Pamiętaj, że urządzenia klimatyzujące pracują przez 7 dni w tygodniu, przez kilkanaście godzin dziennie.
Z tego powodu warto rozejrzeć się za najbardziej niezawodną opcją.

Klimatyzator naścienny

Klimatyzatory naścienne mają orientacyjne wymiary 100 cm szerokości i 30 cm wysokości, więc z tego względu wymagają zaplanowania wystarczającej ilości wolnego miejsca na ścianie. Ponadto należy wyposażyć je oczywiście w agregat zewnętrzny. Należą do grupy najchętniej wybieranych urządzeń chłodzących do pomieszczeń biurowych, choć coraz częściej ustępują klimatyzatorom przypodłogowym lub kanałowym. Ze względu na dużą popularność są dostępne w wielu sklepach specjalizujących się w sprzedaży klimatyzatorów.

Klimatyzator kanałowy

Odrębną grupę urządzeń stanowią klimatyzatory kanałowe, chowane pod sufitem. Ze względu na swoją charakterystykę i parametry takie klimatyzatory sprawdzają się w biurach lepiej niż na przykład tradycyjne klimatyzatory sufitowe, które mają duże gabaryty i mogą być hałaśliwe.

Urządzenie wewnętrzne montuje się w przestrzeni sufitowej. Od niego odprowadzane są specjalne, zakończone anemostatem przewody. Gabaryty kanałów oraz ich ilość uzależniona jest od mocy chłodniczej urządzenia. Do zamontowania klimatyzatora kanałowego wymagana jest przestrzeń około 30 cm.

Klimatyzator kasetonowy

Zgodnie z najnowszymi trendami w zakresie wykończenia wnętrz wiele biur ma podwieszane sufity. Takich pomieszczeniach najlepiej sprawdzi się klimatyzator kasetonowy. Warto mieć na uwadze, że do zamontowania takiego urządzenia potrzebna jest odpowiednia przestrzeń. „Wolny” pod względem wymiarów obszar powinien uwzględniać dodatkowe elementy, takie jak parownik, cała instalacja chłodnicza oraz odpływ skroplin.

Jaka klimatyzacja do dużych firm?

Specjalnie z myślą o większych przedsiębiorstwach powstały klimatyzatory typu multisplit. Są to urządzenia, które sprawdzają się do ochładzania wielu pomieszczeń jednocześnie. Istotną zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie ma konieczności montowania wielu agregatów. Do jednego z nich wystarczy podłączyć określoną ilość jednostek wewnętrznych, z czego każdą jednostką można sterować w sposób indywidualny. Wszyscy użytkownicy mogą indywidualnie dobierać parametry chłodzące urządzeń.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.