Artykuł sponsorowany

Jak dobrać wymiary kartonu?

Jak dobrać wymiary kartonu?

Pudełka kartonowe to podstawowy sposób pakowania wielu produktów, a także przesyłek pocztowych i kurierskich. Ich zalety to niewielka waga, lekkość, a jednocześnie stosunkowo duża odporność na czynniki zewnętrzne oraz ewentualne uszkodzenia. Żeby jednak pudełko prawidłowo spełniało swoją rolę, musi zostać odpowiednio dobrane. Kluczowe jest dopasowanie wielkości pudełka do gabarytów pakowanego towaru.

Wymiary kartonu – ani za duży, ani za mały

Opakowanie kartonowe nie może być oczywiście zbyt małe, ponieważ nie zmieścimy w nim danego produktu. Nie oznacza to jednocześnie, że każde opakowanie, do którego produkt się zmieści będzie trafnym wyborem.

- Należy pamiętać, że poza pakowanym towarem, w opakowaniu powinno zmieścić się również odpowiednie wypełnienie, które zabezpieczy przedmiot przed potencjalnymi uszkodzeniami – wyjaśnia przedstawiciel firmy K&T PakZ tego powoduje odpadają oczywiście pudełka, w których produkt mieścić się „na styk”. Nieodpowiednim wyborem będę również opakowanie o gabarytach znacznie przekraczających wielkość produktu. Wynika to po prostu z oszczędności. Jeśli po umieszczeniu produktu w środku pudełka pozostaje dużo miejsca, musimy użyć więcej wypełniaczy, takich jak styropian czy folia, by uchronić produkt przez niekontrolowanym przemieszczaniem się wewnątrz opakowania podczas transportu – a to oznacza niepotrzebne koszta. Kolejna kwestia to fakt, że duże pudełka zajmują więcej miejsca, co ma istotne znaczenie przy transporcie i nadawaniu przesyłek, ponieważ znowu generuje wyższe koszty, zarówno jeśli sami zajmujemy się transportem, jak i kiedy zlecamy to zadanie firmom kurierskim.

Jak to oszacować?

Widzimy zatem, że pudełko kartonowe na dany produkt nie może być ani za małe, ani za duże, lecz w sam raz. Jak to jednak oszacować? Jeśli produkt wymaga pakowania z użyciem sztywnego wypełniania, takiego jak kartonowe lub styropianowe narożniki, wystarczy po prosty zmierzyć, jakie są jego wymiary już po zabezpieczeniu i w ten sposób dobrać odpowiednie pudełko. Jeśli wypełnienie ma formę luźną, np. płatków styropianowych czy folii bąbelkowej, pudełko powinno być w każdym wymiarze nieco większe od produktu. Oczywiście pamiętamy, że w takich przypadkach wypełnienie musi otaczać produkt z każdej strony – umieszczenie towaru w pudełku, a następnie przykrycie go warstwą styropiany lub folii nie jest skutecznym zabezpieczeniem, bo od dołu jest on wciąż narażony na zniszczenia.

Grubość kartonu

Kolejną kwestią jest grubość kartonu z jakiego wykonane jest opakowania. Im grubsza warstwa kartonu, tym bardziej wytrzymałe jest opakowanie, jednak z drugiej strony może to wpływać na gabaryty całości oraz ciężar ładunku, dlatego grube materiały stosowane są wyłącznie do pakowania produktów szczególnie narażonych na uszkodzenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.