Artykuł sponsorowany

Jak prowadzić skuteczną kampanię mailingową?

Jak prowadzić skuteczną kampanię mailingową?

Dzięki nowoczesnym technologiom wysłanie nawet kilku milionów maili dziennie nie stanowi problemu. Jednak najważniejsze jest to, aby kampania mailingowa była nie tylko masowa, ale przede wszystkim skuteczna. Dzięki temu wiadomości trafią do ściśle określonych odbiorców, a jednocześnie wysyłka będzie zgodna z obowiązującym prawem. Sprawdźmy, jak prowadzić skuteczną kampanię mailingową.

Profilowanie klientów

Jak wspomnieliśmy, masowa wysyłka maili nie jest trudna. Znacznie trudniejsze jest skierowanie maili do właściwych osób – tak, aby wiadomości trafiły do potencjalnych partnerów biznesowych i konsumentów, którzy staną się aktywnymi adresatami treści. Dlatego niezbędne jest takie podzielenie bazy klientów, aby informacje zawarte w kampanii e-mailowej wpisywały się w ich potrzeby. Tylko sprofilowanie grupy docelowej sprawi, że klienci częściej będą podejmować oczekiwane działania.

Przyciągająca treść

Drugim, niezwykle ważnym aspektem jest tytuł, który jest widoczny jako pierwszy – jeszcze przed otworzeniem maila. Powinien być krótki i intrygujący, aby zwrócił na siebie uwagę. Jeśli potencjalny partner biznesowy lub klient otworzy maila, również w jego treści powinien znaleźć krótkie, a jednocześnie zachęcające przekazy, bez dużej liczby grafik. Dobrze jest zastosować także wezwanie do działania, co może zwiększyć wskaźnik kliknięć nawet o 90%! Niezbędne jest także reagowanie na wyjątkowe okazje i sytuacje, np. Dzień Kobiet, Walentynki, a nawet mniej typowe święta.

Zgodność z obowiązującym prawem

Kampania mailingowa musi trafić do odbiorcy – a więc nie może znaleźć się w folderze SPAM. Zgodność wysyłek e-maili z aktualnie obowiązującym prawem zmniejsza to ryzyko niemal do zera, dlatego działania są znacznie skuteczniejsze. Warto o tym pamiętać i realizować wysyłkę maili zgodnie z zasadami i wytycznymi ustalonymi przez GIODO lub skorzystać z pomocy specjalistów, którzy wiedzą, jak skutecznie docierać do klientów poprzez e-mail: firmy TARGET MEDIA, która nie tylko oferuje bazy danych, ale również realizuje skuteczne kampanie marketingowe.

Analiza skuteczności

Skuteczny e-mail marketing opiera się o analizy. Dlatego ostatnim etapem jest podsumowanie skuteczności oraz wyciągnięcie wniosków. Tylko na tej podstawie możliwe będzie stworzenie jeszcze skuteczniejszych metod przyciągania klientów i kontrahentów. Masowa wysyłka maili nie ma bowiem sensu, jeśli nie przekłada się na wysokie wskaźniki otwieralności lub klikalności, a tym samym zainteresowanie klientów produktami lub usługami firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.