Przedsiębiorca
31 lipca 2018

Jak przebiega regeneracja elementów chromowanych?

Elementy chromowane, jeśli nie są właściwie konserwowane, mogą niszczeć i tracić swój dawny blask. Ma to szczególne znaczenie w przypadku starych, nieużywanych samochodów czy motocykli, które często posiadają chromowane części. Elementy te nadal mogą zachwycać, ciesząc oko, ale ważne jest, by poddać je gruntownej, właściwie przeprowadzonej renowacji.

Dlaczego warto regenerować elementy chromowane?

Elementy chromowane są po prostu przepiękne – ich lustrzana powierzchnia przyciąga wzrok. Jest bardzo charakterystyczna i nie trzeba być znawcą, by rozpoznać chrom. Jego popularność jest ogromna, czego dowodzi także cała masa podróbek. Niekiedy nawet elementy plastikowe stylizowane są na chromowane – tylko po to, by również osoby niemające ochoty inwestować w prawdziwy chrom mogły docenić jego walory. Jeżeli nasz samochód lub motocykl wyposażony jest w chromowane elementy, które niestety zbladły już nieco, najlepiej poddać je renowacji, np. w firmie M.D. Chrom. Po wizycie w warsztacie nasze elementy chromowane będą jak nowe.

Etapy renowacji elementów chromowanych

Pierwszym etapem większości profesjonalnie przeprowadzanych prac jest sporządzenie dokumentacji. Nie inaczej jest w przypadku renowacji elementów chromowanych. Opisanie ich oraz skatalogowanie pozwala na lepszą ocenę stanu ich, wycenę usługi czy ustalenie terminu realizacji. Następnym etapem jest przygotowanie elementu do dalszych prac. Stare powłoki lakiernicze oraz galwaniczne są całkowicie usuwane. Stosowany w tym celu proces związany jest z użyciem elektrolizy chemicznej. Usuwane są także ogniska korozji i wszelkie inne zanieczyszczenia. Efektem jest powierzchnia gotowa do dalszych prac – koncentrujących się przede wszystkim na blacharce oraz uzupełnianiu ubytków. Spawanie, lutowanie, prostowanie i dorabianie nowych części mają na celu przywrócenie pierwotnego kształtu elementu. Następnie jest on szlifowany za pomocą szlifierek ręcznych oraz na stacjonarnych maszynach. Jest to niezwykle istotny  etap – jego dokładne przeprowadzenie zagwarantuje odpowiednie przyleganie nakładanych powłok. Pierwsza jest powłoka z miedzi, która stanowi warstwę wyrównującą wżery oraz antykorozyjną. Powstała powierzchnia jest polerowana do lustrzanego połysku, co pozwala ujawnić ewentualne błędy i nanieść korekty szlifu oraz miedziowania. Druga jest powłoka niklowa, nadająca powierzchni odporność na zużycie, erozję i korozję. Element zyskuje także sporą gładkość, połysk i metaliczny kolor o lekko żółtej barwie. Trzecia jest powłoka chromowa – zabezpiecza nikiel przed utratą połysku i nadaje srebrzystą barwę o niebieskawym odcieniu.