Artykuł sponsorowany

Jak przygotować firmę do przejęcia?

Jak przygotować firmę do przejęcia?

Prowadzenie firmy wymaga podejmowania wielu trudnych decyzji, nierzadko strategicznych. Jedną z nich jest decyzja o przygotowaniu firmy do przejęcia. Przejęcie biznesu przez większe przedsiębiorstwo jest okazją do rozwoju, zdobycia większej liczby klientów czy poszerzenia swojego obszaru działalności. Jak przygotować firmę do przejęcia? Na co zwracają uwagę przedsiębiorcy, którzy chcą dokonać przejęcia? Spieszymy z wyjaśnieniem.

Formalności dotyczące przejęcia firmy

Jeśli mamy już potencjalnego inwestora, który chce przejąć naszą firmę, warto skorzystać z pomocy prawnika. Jedną z najczęściej polecanych kancelarii, jeśli chodzi o fuzje i przejęcia, jest Kancelaria Radców Prawnych CGH w Bielsku-Białej. Dzięki pomocy doświadczonego radcy prawnego zyskamy pewność, że wszelkie formalności zostały załatwione zgodnie z prawem, nasze interesy są odpowiednio zabezpieczone, a w umowie nie znalazły się żadne niepożądane zapisy. Zanim jednak znajdziemy przedsiębiorstwo, które przejmie naszą firmę, będziemy musieli zadbać o jak najlepsze zaprezentowanie naszego biznesu.

Sytuacja ekonomiczno-prawna firmy

Tym, co najbardziej interesuje przedsiębiorców, którzy mogą dokonać przejęcia naszej firmy, są jej wyniki ekonomiczne, prawne i finansowe. Z tego względu powinniśmy w szczególności zadbać o przygotowanie zestawień, raportów i wyciągów, które będą dowodem tego, że nasz biznes faktycznie jest wart przejęcia, a w dalszej kolejności także rozwoju.

Przedmiotem zainteresowania są przede wszystkim długi. Przejęcie firmy, która jest zadłużona, jest bowiem ryzykowne. Warto więc przygotować dokumentację potwierdzającą ewentualne zadłużenie firmy oraz wysokość zaciągniętych zobowiązań, najlepiej wraz z historią kredytową. Chodzi o to, aby potencjalny inwestor miał pełen obraz naszej sytuacji.

Istotne znaczenie mają także osiągane wyniki finansowe. Wszelkiego rodzaju raporty, analizy i plany dalszego działania mogą mieć wpływ na ostateczną decyzję o przejęciu. Warto wykazać przede wszystkim przychody firmy, szczególnie jeśli świadczą one o jej rozwoju. Nie bez znaczenia są również stałe koszty, które trzeba ponieść w związku z prowadzeniem tej konkretnej firmy.

Dobrze byłoby także zrobić spis składników przedsiębiorstwa. W ich zbiór mogą wchodzić przede wszystkim posiadane budynki czy działki, zakupione maszyny, uzyskane na przestrzeni lat patenty, tajemnice przedsiębiorstwa czy różnego rodzaju koncesje i licencje. Wszystko to będzie miało wpływ nie tylko na ocenę firmy, ale także jej ewentualną późniejszą wycenę.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.