Przedsiębiorca
29 marca 2019

Jak skutecznie promować swój biznes z pomocą artykułów reklamowych?

Promocja biznesu to nie tylko widoczna reklama skierowana do określonej grupy osób za pomocą wybranej formy przekazu, ale również mnóstwo działań, które do potencjalnych klientów mają trafić w sposób pośredni. Do tej formy reklamy należą m.in. różnego rodzaju artykuły reklamowe. Znajdujący się na nich logotyp może spowodować, że firma znajdzie nowych nabywców, a także stanie się rozpoznawalna.

Logotyp na przedmiotach biurowych

Oczywiste jest, że logotyp powinien widnieć na szyldzie pod adresem firmy i na służbowym samochodzie. Warto jednak zadbać o to, aby pojawił się także na różnego rodzaju artykułach biurowych. Długopisy, ołówki zakreślacze, wizytówki, teczki i notesy z logiem firmy świadczą o swoistej profesjonalności. Notatki sporządzone na papierze z umieszczonym logo czy długopis podarowany klientowi w prezencie mogą owocować tym, że w przyszłości inne osoby zwrócą uwagę na firmę i będą chciały poznać jej usługi. Gadżety piśmiennicze, takie jak długopisy, stanowią także formę przypomnienia. Jeśli klient nie pamięta nazwy firmy, wystarczy, że spojrzy na otrzymany gadżet. Logo umieszczone w różnych miejscach częściej wpada w oko odbiorcom, co wpływa na budowanie pozycji w świadomości klientów.

Gadżety prezentowe i konkursowe

Warto także umieszczać gadżety reklamowe w różnego rodzaju nagrodach konkursowych, prezentach podczas konferencji czy targów, jak również w trakcie świąt. Użyteczność przedmiotów sprawi, że będą reklamować firmę w codziennych zakupach, w drodze do szkoły czy pracy. Sponsorowanie nagród i prezentów powinno także uwzględniać wiele innych gadżetów. Mogą to być latarki, miarki, odblaski, scyzoryki, skrobaczki, antystresy, kubki, piersiówki, bidony, pendrivy czy powerbanki. Pomysłów jest naprawdę dużo. Warto jednak dostosować przedmiot do określonej grupy. Uczniom przydadzą się odblaski i linijki, osobom dorosłym miarki i scyzoryki, natomiast skrobaczki mogą być pomocne kucharzom lub gospodyniom domowym.

Gadżety dla ważnych klientów

Gadżety można podzielić na dwa podstawowe rodzaje. Do pierwszego należą wszystkie przedmioty wyróżniające się ciekawą formą wizualną, które można wręczać przy każdej okazji. W wielu przypadkach służą one do codziennego użytkowania, tak jak torby, plecaki, worki, koszulki czy czapki. Natomiast w kontaktach ze stałym klientem lub osobą szczególnie istotną dla firmy, warto zainwestować w gadżety z wyższej półki, które są użyteczne, a przy tym eleganckie. Ekspert z agencji Studio Siedem w Krakowie tłumaczy:

Mogą to być wysokiej klasy pióra do pisania, portfele czy skórzane teczki. Gadżet zaskakujący i oryginalny ma większą szansę na działanie reklamowe.