jak wyroznic marke koszule firmowe odziez Przedsiębiorca
28 lutego 2021

Jak skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki?

Współczesny rynek stawia właścicielom firm wysokie wymagania. Przetrwanie w warunkach silnej konkurencji wymaga nieustannego działania, którego celem jest umocnienie pozycji i wyróżnienie się wśród wielu innych podobnych firm. Jednym z elementów takiej pracy jest umacnianie wiodącej marki przez zwiększenie jej rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. Jakie metody zapewnią jej skuteczność?

Czym jest marka?

Pojęcie marki często jest błędnie utożsamiane z firmą. Wynika to z faktu, że wielu przedsiębiorców tworzy tylko jedną grupę produktów opatrzonych charakterystyczną nazwą i logo. Oba te elementy są przypisywane zarówno wyrobom, jak i charakteryzują firmę, dlatego dla klientów stanową jedno i to samo. Nie jest to jednak standardem. Istnieje też wielu takich producentów, którzy oferują konsumentom wyroby z różnych grup asortymentowych, które mają własną nazwę i znak firmowych. Jako całkowicie odrębne są samodzielnymi markami i wymagają niezależnej promocji.

Czym więc jest marka? Trudno o jednoznaczną definicję tego pojęcia, a dla niektórych specjalistów od marketingu jest ona nawet enigmatycznym tworem, który funkcjonuje wyłącznie w umysłach konsumentów. Bardziej konkretne próby definiowania tego terminu utożsamiają go z elementami takimi jak znak firmowy, nazwa, symbol, obecnie uzupełnione też o konkretny przekaz i emocje, często podbudowane kontekstem historycznym.

Dlaczego zwiększanie rozpoznawalności marki ma znaczenie?

Chociaż dobrze postrzegana marka nie zawsze wiąże się z wysoką jakością produktów, bez których nie może się obejść konkretna grupa konsumentów, jej wysoka pozycja na rynku ma duże znaczenie dla przedsiębiorcy. Dlaczego zwiększenie rozpoznawalności marki jest ważne? Otóż rynek jest obecnie nasycony tysiącami produktów o bardzo konkretnym przeznaczeniu uzupełnionych o tzw. wartość dodaną. Może nią być np. ekologiczny charakter kosmetyku czy modna od pewnego czasu żywność bez GMO. Marka, która jest znana, rozpoznawalna i sprawdzona z pewnością pomaga dokonać wyboru w tym natłoku asortymentu.

W efekcie, stojąc przed półką z kilkudziesięcioma różnymi szamponami, klient w pierwszej kolejności sięgnie po ten, który zna i z którym się utożsamia. Rozpoznawalna marka nie tylko ułatwia mu wybór, ale też skraca czas poświecony na jego dokonanie.  To stąd bierze się również przywiązanie do robienia zakupów w sklepach danej sieci. Bez względu na to, w jakim mieście klient dokonuje zakupów, w punkcie ze znanym sobie logo zawsze znajdzie takie same produkty często w tych samych miejscach.

Jak skutecznie promować markę?

Specjaliści od marketingu wymieniają kilka sprawdzonych metod, dzięki którym marka może być o wiele bardziej rozpoznawalna. Zalicza się do nich między innymi odzież firmowa. Nie chodzi tu jednak wyłącznie o stroje robocze, ale o jednolitość w ubiorach pracowników oraz stworzenie wizerunku, który jednoznacznie będzie się kojarzył z daną marką. Specjalistą w projektowaniu i szyciu takich strojów jest firma Skolimtex, która produkuje męskie i damskie koszule z przeznaczeniem dla różnych podmiotów gospodarczych.

Możliwość identyfikacji marki ze strojem firmowym wynika z ogromnej różnorodności wzorów tkanin, faktur, fasonów, kolorów, elementów wykończeń takich jak np. kolorowe lamówki, kołnierzyki czy koszule reklamowe z logo. Istotnymi i rozpoznawalnymi detalami są też logotypy lub napisy wykonywane na elementach odzieży.

Strój firmowy to nie jedyny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki. Można ją też umacniać przez jej promocję w sieci internetowej, tworzenie relacji z klientem typu win-win (obopólnych korzyści), umacnianie relacji z partnerami, wartości dodane, nienaganną reputację i wiele innych.