Artykuł sponsorowany

Jak sprawdzić kontrahenta przed podpisaniem umowy?

Jak sprawdzić kontrahenta przed podpisaniem umowy?

Wszystkie przedsiębiorstwa działające na rynku są nastawione na konkurowanie z firmami zajmującymi się świadczeniem usług w tej samej branży lub oferowaniem zbliżonych produktów. Bardziej groźni niż potencjalni rywale mogą się okazać nierzetelni współpracownicy, a skala spowodowanych przez nich strat potrafi być znacznie większa. Istnieją jednak sprawdzone sposoby na wyeliminowanie lub ograniczenie ryzyka tego rodzaju.

Dlaczego weryfikacja partnerów biznesowych jest istotna?

Prowadzenie działalności biznesowej oznacza ciągłe nawiązywanie kontaktów z wieloma dostawcami, a także zdobywanie coraz to nowych klientów. W przypadku przedsiębiorstw nastawionych na obsługę innych firm wiąże się to z koniecznością podpisywania wielu umów, które będą realizowane przez dłuższy czas. Zawieranie takich kontraktów łączy się z ryzykiem, że druga strona nie będzie respektowała swoich zobowiązań. W czarnym scenariuszu będzie się to wiązało z opóźnieniem zapłaty lub po prostu nieuregulowaniem całości albo części należności przez klienta. Ponieważ w kontaktach między przedsiębiorstwami do standardów należy stosowanie odroczonych terminów zapłaty, przy większych zamówieniach tego rodzaju sytuacja w krótkim czasie może wpędzić sprzedającego towar lub usługę w kłopoty finansowe. Późniejsze dochodzenie swoich roszczeń przed sądem będzie z reguły kosztowne i długotrwałe, a jednocześnie szanse na odzyskanie długu niejednokrotnie bywają wątpliwe. Sposobem na wyeliminowanie wynikającego z realiów rynkowych ryzyka jest zlecenie przeprowadzenia procesu weryfikowania wiarygodności firmy, z którą będą zawierane umowy handlowe. Działania podejmowane przez doświadczone biuro detektywistyczne mogą oszczędzić wielu kłopotów i zapobiec współpracy z niepewnym kontrahentem.

Jakie działania podejmuje się podczas sprawdzania wiarygodności kontrahenta?

Weryfikacja partnera biznesowego zlecona doświadczonemu w prowadzeniu spraw gospodarczych biuru detektywistycznemu, takiemu jak choćby DETCOM z Sosnowca pozwala na sprawdzenie, czy są podstawy, by przypuszczać, że okaże się on niesolidnym kontrahentem i nie wywiąże się z podjętych przez sobie zobowiązań. Wśród działań podejmowanych w takich przypadkach znajduje się sprawdzenie podstawowych danych zawartych w CEIDG oraz KRS, a także w BIK i BIG. Agencja detektywistyczna może także sprawdzić, czy potencjalny kontrahent nie pozostaje w sporach prawnych z innymi podmiotami, z którymi wcześniej współpracował, reguluje swoje zobowiązania w terminie oraz dysponuje majątkiem mogącym stanowić zabezpieczenie w razie wystąpienia z roszczeniami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.