Relokacja biura Przedsiębiorca
18 grudnia 2021

Jak szybko i sprawnie zorganizować relokację biura?

Wraz z rozwojem firmy, a tym samym zatrudnianiem kolejnych pracowników, w biurze zaczyna brakować miejsca. Gdy w pomieszczeniu robi się „zbyt gęsto” od ilości osób, jak i biurek, praca nie przebiega zbyt komfortowo. Konieczna jest więc przeprowadzka do innego biura. Jest to dosyć spore przedsięwzięcie pod względem logistycznym. Podpowiadamy, jak zorganizować sprawną relokację całej firmy do nowego miejsca pracy. 

Czy przeprowadzkę firmy warto zorganizować samodzielnie?

Oczywiście przeprowadzkę firmy można zorganizować bez pomocy firmy transportowej. Warto jednak pamiętać, że będzie to trudne, wymagające i stresujące. Trzeba się do tego bardzo dobrze przygotować i zaangażować innych do pomocy. Takie rozwiązanie będzie dobre jedynie przy bardzo małej firmie. Średnie i duże biura powinny skorzystać z pomocy firmy przeprowadzkowej takiej jak Yellow Transport z Gdańska. Przy pomocy specjalistów szybko załadujesz wszystkie meble, sprzęty i kartony, które trzeba przewieźć do nowego miejsca pracy. Dzięki temu, że firmy przeprowadzkowe dysponują specjalistycznymi samochodami, przewóz jest łatwy i szybki. To duże udogodnienie, które pomoże odciążyć pracowników firmy w procesie przeprowadzki i zdecydowanie przyspieszy całą relokację.

Jak zorganizować przeprowadzkę w biurze?

Podstawą szybkiej i sprawnej przeprowadzki firmy, jest dobra organizacja. Dlatego, gdy już znajdziesz firmę transportową, która pomoże Ci w relokacji, poinformuj swoich pracowników o niej. Powiedz im, kiedy biuro zostanie przeniesione i do kiedy każdy pracownik powinien zapakować do kartonu swoje przedmioty osobiste. Dobrze jest wyznaczyć koordynatora przeprowadzki, który dopilnuje, że wszystko idzie zgodnie z planem i jak postępuje cały proces. To pozwoli uniknąć „poślizgu” w całym procesie. Biuro powinno być przygotowane do przeprowadzki na kilka dni przed wyznaczonym terminem, aby nie robić wszystkiego na ostatnią chwilę.

Pakowanie biura do przeprowadzki

Kluczowym etapem relokacji z jednego biura do drugiego, jest pakowanie. Jeszcze przed rozpoczęciem przeprowadzki firmy, zaopatrz się w kartony, taśmy klejące, folie bąbelkowe, stretch, nożyczki oraz markery. Jeśli chodzi o sprzęty, pracownicy mogą zabezpieczyć je samodzielnie. Jeśli jednak obawiasz się o to, czy nie ulegną zniszczeniu w transporcie, poproś o pomoc pracowników firmy przeprowadzkowej. Koniecznie pamiętaj o dokumentach. Przetransportuj je zgodnie z RODO tzn. tak, aby dane na nich zawarte nie zostały zauważone przez osoby do tego nieupoważnione.