Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową?

Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową?
Rosnąca konkurencja na rynku firm szkoleniowych sprawia, że poziom jakości w wielu z nich rośnie, a kursanci mają więcej ciekawych opcji do wyboru. Oznacza to jednak również, że wybór najlepszego ośrodka spośród kilku podobnych może stanowić nie lada wyzwanie. Podpowiadamy więc, na co warto zwrócić uwagę podczas poszukiwań idealnej firmy szkoleniowej. Po pierwsze, dobrze jest zawęzić obszar tych poszukiwań do przedsiębiorstw, które oferują szkolenia w interesującej nas dziedzinie. Niektóre bowiem firmy nauczą nas np. zarządzania czasem, podczas gdy inne specjalizują się w organizacji kursów przygotowujących do zdobycia uprawnień elektrycznych, energetycznych i gazowych. Możemy zatem potraktować to jako jedno z podstawowych kryteriów dokonywanego wyboru.

Z polecenia

Kolejnym powinny być rekomendacje, o ile jesteśmy w stanie do nich dotrzeć. Nawet jeśli jednak nie znamy osobiście nikogo, kto skorzystałby z usług danej firmy szkoleniowej i mógł ją polecić, zawsze jeszcze można rozejrzeć się po forach internetowych – albo poprosić o referencje. Dobrym wskaźnikiem solidności i kompetencji jest też współpraca z odpowiednimi instytucjami. Przykładem może być choćby firma Galileum, w której komisje kwalifikacyjne powołuje Prezes Urzędu Regulacji Energetyki.

Dostęp do informacji

Dobrze jest też dowiedzieć się nieco na temat metod i materiałów szkoleniowych czy wykorzystywanego na kursach sprzętu. Duża liczba informacji na stronie internetowej (zwłaszcza jeśli są one uporządkowane w jasny, przejrzysty sposób), a także klarowny cennik oraz udostępnienie niebudzących wątpliwości danych dotyczących samej firmy to kolejne prognostyki, że mamy do czynienia z porządnym przedsiębiorstwem, któremu warto zaufać.

Jakość obsługi

Jeśli wciąż wahamy się pomiędzy dwiema lub trzeba opcjami, śmiało nawiążmy kontakt, dzwoniąc do firm z naszej „krótkiej listy”. Zapytajmy o wszystko, co nas nurtuje i zwróćmy uwagę na to, czy nasi rozmówcy są życzliwi i kulturalni, jak również czy wypowiadają się w sposób rzeczowy i zrozumiały. Bardzo dobre podejście do klienta może bowiem dobrze świadczyć też o poziomie jakości samych szkoleń.

Porównanie cen

Innym czynnikiem, który ułatwi nam podjęcie ostatecznej decyzji, są ceny. Nie warto zaczynać od ich porównania, ponieważ tani kurs nie zawsze okazuje się dobry. Niski koszt szkolenia może być wynikiem zatrudnienia wykładowcy o umiarkowanych kompetencjach albo oszczędności w zakresie wykorzystywanego sprzętu czy materiałów. Czasem jednak wiąże się z uzyskaniem dofinansowania ze środków unijnych lub samorządowych – koniecznie jednak o to dopytajmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.