Artykuł sponsorowany

Jak założyć firmę w 2021 roku?

Jak założyć firmę w 2021 roku?

W 2021 roku własną działalność gospodarczą można założyć bez wychodzenia z domu – rejestracji większości danych można dokonać przez internet. Nie jest to trudne, choć wymaga przejścia przez kilka ważnych etapów. W niektórych przypadkach niezbędne jest także osobiste lub listowne uzupełnienie dokumentów. Podpowiadamy, jak krok po kroku założyć własną firmę.

Oczywiście na samym początku niezbędne jest wybranie nazwy przedsiębiorstwa, branży, a także formy opodatkowania. Pomoc w tym zakresie, podobnie jak w całym procesie zakładania firmy, oferują wyspecjalizowane biura rachunkowe i doradcze – w Łodzi jest to np. firma ABM Consulting. Jeśli jednak ten etap jest już za nami, czas przejść do kolejnego kroku.

Stworzenie profilu zaufanego ePUAP i rejestracja w CEIDG

Na początku niezbędne jest założenie profilu zaufanego ePUAP. Będzie on elektronicznym podpisem, który potwierdzi naszą tożsamość w internecie. Wystarczy konto w banku, który umożliwia stworzenie profilu zaufanego. Kolejnym krokiem jest właściwa rejestracja firmy na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Po założeniu konta na portalu i jego aktywacji możliwe jest uzupełnienie formularza CEIDG-1, w którym umieszcza się wszystkie informacje na temat działalności. Formularz podpisuje się podpisem elektronicznym i wysyła. W formularzu należy zaznaczyć, kto będzie prowadził dokumentację finansową firmy, jeśli jednak nie wybraliśmy jeszcze biura rachunkowego, te dane można uzupełnić później.

Rejestracja w ZUS

Razem z formularzem CEIDG możliwe jest uzupełnienie i wysłanie dokumentów do ZUS. Możliwości są dwie: złożenie formularza ZZA, czyli rejestracja tylko do składki zdrowotnej lub ZUA, czyli rejestracja do wszystkich składek. Można także zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny, za pomocą formularza ZCNA. Jeśli nie uzupełnimy druków w momencie zakładania działalności, konieczne będzie ich dostarczenie do ZUS w ciągu 7 dni – osobiście lub listem poleconym.

Co jeszcze warto wiedzieć przy zakładaniu własnej firmy?

Teoretycznie – firma jest już założona. Przedsiębiorcy, którzy chcą być czynnymi podatnikami VAT, muszą jeszcze odwiedzić Urząd Skarbowy, w celu złożenia dokumentu VAT-R. Wówczas konieczne jest także założenie firmowego konta bankowego. W innych przypadkach można, ale nie trzeba – choć rachunek firmowy znacznie ułatwia prowadzenie działalności (jest konieczny m.in. do przeprowadzania transakcji powyżej 15 tys. zł). Podobnie jest w przypadku firmowej pieczątki. Nie jest ona obowiązkowa, jednak można ją wyrobić.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.