Artykuł sponsorowany

Jak znaleźć dobrą firmę deweloperską?

Jak znaleźć dobrą firmę deweloperską?
Kupno mieszkania z pewnością należy do najpoważniejszych inwestycji w życiu wielu Polaków. Dlatego jeśli decydujemy się na mieszkanie pochodzące z rynku pierwotnego, powinniśmy bardzo rozważnie podejść do kwestii wyboru dewelopera. Wybór ten będzie w dużej mierze determinował, czy dobrze wydaliśmy swoje pieniądze. Co jednak powinniśmy wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji?

Przede wszystkim renoma firmy

Renoma dewelopera zależy od bardzo wielu czynników. Między innymi od tego, jak długo funkcjonuje on na rynku. Już data powstania firmy jest w stanie bardzo wiele powiedzieć nam o jakości jej usług oraz podejściu do klienta. Dlaczego? Zasada jest prosta – rynek bardzo surowo weryfikuje, czy dana firma jest w stanie sprostać wymogom klientów i utrzymać tempo narzucone przez konkurencję. Jeśli tak nie jest, przedsiębiorstwo bardzo szybko wypada z obiegu. Nie oznacza to jednak, że nie powinno brać się pod uwagę firm młodszych – w wielu przypadkach jakość ich usług nie pozostawia nic do życzenia, a mogą one oferować dużo korzystniejsze warunki współpracy. Poza tym warto również zapoznać się z dotychczasowymi osiągnięciami firmy, to znaczy sprawdzić, jakie inwestycje zostały już zrealizowane. Przykładem będzie tutaj firma Immobart, która działa na rynku od 2010 roku i ma na swoim koncie kilka zakończonych sukcesem inwestycji.

Opinie klientów

Potwierdzeniem zdania na temat firmy powinny być opinie osób, które już korzystały z jej usług. Idealną sytuacją jest, kiedy o zdanie możemy poprosić kogoś, kogo już dobrze znamy – członka rodziny bądź kolegę, który kupił mieszkanie od firmy, którą bierzemy pod uwagę. W ten sposób zyskujemy pełną pewność, że opinia będzie szczera, a przy okazji dowiemy się o wielu szczegółach na temat przebiegu współpracy z deweloperem. Rzadko jednak mamy okazję zasięgnąć języka bezpośrednio, dlatego pozostaje nam posiłkowanie się opiniami z różnego rodzaju portali oraz for internetowych. Powinniśmy jednak podchodzić do nich z pewnym dystansem – nigdy nie mamy pewności, kim jest osoba wypowiadająca się w Internecie, jaka jest jej znajomość tematu, a nawet czy faktycznie kiedykolwiek korzystała z usług. Ponadto wiele osób ma skłonność do popadania w skrajności i często drobne, nieistotne szczegóły przesądzają o ich pozytywnym lub negatywnych komentarzach.

Status prawny i finansowy deweloper

Bankructwo dewelopera to tragedia przede wszystkim dla klientów, którzy już zapłacili za swoje mieszkania – odzyskanie pieniędzy jest w takich sytuacjach bardzo trudne. Żeby uniknąć takich niespodzianek przed podpisaniem umowy powinniśmy sprawdzić, jaki jest status finansowy i prawny firmy, m.in. zaglądamy do Krajowego Rejestru Sądowego i Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.