optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych Przedsiębiorca
18 lipca 2022

Jak zoptymalizować koszty telekomunikacyjne?

Cięcie kosztów jest niezwykle ważne w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od zasięgu jego pracy, branży oraz wszystkich innych cech, które wpływają na ich specyfikę. Jednym ze sposobów na zmniejszenie wydatków generowanych przez firmę jest optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych. Sprawdź, dlaczego takie działanie ma sens i na czym tak właściwie polega. Zapraszamy Cię do zapoznania się z dalszą częścią przygotowanego przez nas artykułu.

Na czym polega proces optymalizacji usług telekomunikacyjnych?

Proces optymalizacyjny polega na wykonaniu kilku istotnych czynności. Jednym z zadań firm specjalizujących się w jego realizacji jest analiza potrzeb danego przedsiębiorstw, a także audyt obecnych w nim rozwiązań i kosztów. W zakres optymalizacji kosztów telekomunikacyjnych wchodzi również budowanie zapytania do operatora, zbieranie i analiza ofert oraz negocjacje i rozmowy z operatorami. Podmiot, który ją realizuje, powinien na koniec rozpoznania przygotować raport prezentujący proponowane przez siebie pomysły na wygenerowanie oszczędności, wraz z podaniem ich wysokości.

Po ostatecznej decyzji klienta następuje praktyczne wdrożenie wybranej metody optymalizacji kosztów telekomunikacyjnych. Ten etap związany jest z weryfikacją umów pod kątem zgodności ze złożonymi ofertami i implementacją usług oraz ze sprawdzeniem poprawności wystawianych faktur i wsparciem przy zawieraniu nowych umów.

Dlaczego warto optymalizować koszty telekomunikacyjne?

Powodów, dla których opłaca się optymalizować koszty telekomunikacyjne w przedsiębiorstwie, jest kilka. Należy jednak podkreślić, że są one silnie uzależnione od oferty kontrahenta, który wykonuje taką usługę na rzecz danej firmy. Na przykład doradca z zakresu innowacyjnej telekomunikacji MOLL Telecom Service zapewnia klientom decydującym się na skorzystanie z jego pomocy w zoptymalizowaniu kosztów telekomunikacyjnych:

  • zerowe ryzyko finansowe,
  • realną oszczędność,
  • gwarancję najlepszych rozwiązań.

Firma ta rozlicza się ze swoimi kontrahentami na zasadzie success fee. Oznacza to, że jej wynagrodzenie jest uzależnione od osiągniętych przez siebie wyników. Ponadto daje gwarancję, że każdego miesiąca w budżecie przedsiębiorstwa zauważalne będą realne oszczędności.

Czy wiesz o tym, że proces optymalizacji może zmniejszyć koszty telekomunikacyjne ponoszone przez firmę średnio o ponad 50%? Uzyskane oszczędności nie wpływają na jakość optymalizacji, a klient nie zajmuje się jej realizacją, dzięki czemu ma czas na wykonywanie innych obowiązków.