Artykuł sponsorowany

Jak zorganizować konferencję biznesową?

Jak zorganizować konferencję biznesową?

Przygotowanie konferencji biznesowej wiąże się z uwzględnieniem różnych czynników. Te z kolei zależą od budżetu, jaki można przeznaczyć na ten cel. Konferencja odbędzie się bez niespodzianek jeśli organizację zaczniemy od stworzenia rzetelnego planu, który zrealizujemy krok po kroku. W tym artykule przeczytasz, co należy uwzględnić w takim planie, na co trzeba uważać i czego nie można zapomnieć.

Określenie rodzaju spotkania

Jeśli wiemy, jaki budżet jest przeznaczony na konferencję, powinniśmy stworzyć jej ogólną koncepcję. To pozwoli dookreślić nasze potrzeby w kolejnych działaniach. Zupełnie innych rozwiązań będziemy potrzebowali w przypadku kameralnej imprezy niż prestiżowego bankietu. Konferencja dla pracowników własnej działalności powinna być co najmniej na poziomie odpowiadającym standardom firmy. Natomiast przy spotkaniach biznesowych, które uwzględniają potencjalnych współpracowników z różnych stron świata, chcemy zaprezentować się od jak najlepszej strony.  Kolejną kwestią, która z tym się wiąże, jest liczba gości. Im dokładniej ją ustalimy, tym łatwiej poradzimy sobie ze znalezieniem miejsca na odpowiednim poziomie, które pomieści wybraną liczbę osób.

Wybór sali konferencyjnej

Jest to jeden z najważniejszych punktów udanej konferencji. Lokalizacja nie powinna stwarzać problemów w identyfikacji czy dojeździe. Miejsce musi także uwzględniać parking dla gości. Niektóre hotele posiadają swoje sale konferencyjne, co rozwiązuje problemy związane z noclegiem. W prestiżowej lokalizacji, jak np. hotel nad morzem goście mogą jednocześnie pracować i korzystać z okolicznych atrakcji wypoczynkowych, a także spędzać czas na basenie, siłowni czy w strefie SPA. Niektóre sale umożliwiają swobodne dopasowanie powierzchni np. przez system mobilnych ścianek działowych. Przed wynajmem sprawdźmy także, czy klimatyzacja działa poprawnie. Równie ważne co sama sala jest jej wyposażenie. Konferencje biznesowe potrzebują określonej ilości miejsc siedzących i wygodnych stolików. Niezbędny jest dobry projektor, wysokiej jakości nagłośnienie i oczywiście szybkie łącze internetowe. Warto dopytać o możliwość wynajęcia określonych sprzętów.

Napoje i posiłki

Długie spotkania biznesowe mogą wymagać przerwy na kawę lub nawet pełnego obiadu. Jeśli wynajem nie jest połączony z możliwością zamówienia usług gastronomicznych, możemy skorzystać z zewnętrznej firmy cateringowej. Pamiętajmy jednak, że nie każda sala konferencyjna będzie wygodna do spożywania posiłków. W tym przypadku także najlepiej sprawdzają się hotele, ponieważ często na terenie budynku lub w niedalekim sąsiedztwie znajduje się restauracja.

Pracownik Hotelu „Orle” w Gdańsku mówi: Można zamówić określone napoje lub po prostu zarezerwować miejsca w restauracji na wybraną godzinę. Dłuższa konferencja i daleka podróż gości do domu z pewnością zwiększy ich chęć jedzenia. Brak możliwości zjedzenia na miejscu może być odczytane jako zachowanie niekulturalne.

Istotne szczegóły

Niektóre konferencje wymagają przygotowania ulotek, folderów, prezentacji multimedialnych i innych pomocy. Warto zająć się tym wcześniej, bo jeśli zawrócimy głowę organizacją, może się okazać, że sami nie będziemy przygotowani na spotkanie. Konferencja przeprowadzona dla większej liczby osób często potrzebuje dodatkowego personelu, który poustawia meble, podłączy sprzęt, policzy przybyłych gości i zajmie się obsługą szatni. Samodzielnie nie jesteśmy wykonać wszystkich czynności. Podczas zapraszania poszczególnych gości warto dowiedzieć się, czy nie mają oni jakichś określonych wymagań np. związanych ze zdrowiem. Osoba na wózku inwalidzkim będzie chciała bez problemu wjechać do obiektu i mieszkać na parterze. Natomiast ci, którzy przestrzegają ścisłej diety, zapewne nie zjedzą najczęściej wybieranych posiłków. Dobrze zorganizowana konferencja zaowocuje pochlebnymi opiniami, co może pozytywie odbić się na naszym wizerunku, kontaktach biznesowych i dalszej karierze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.