Przedsiębiorca
15 maja 2018

Jakie cechy powinna posiadać oferta hotelowa dla przedsiębiorców?

Hotele to nie tylko miejsca, gdzie zatrzymujemy się na czas wypoczynku – dla wielu przedsiębiorców i pracowników częste podróże i korzystanie z hoteli to normalna część wykonywanych obowiązków. Planując wyjazd służbowy warto wcześniej zarezerwować miejsce w przystosowanym do potrzeb przedsiębiorców hotelu – po czym jednak rozpoznać taki hotel?

Standard hotelu

Pierwszą rzeczą, która będzie nas interesować podczas wyboru miejsca na nocleg jest standard obiektu. Przyjęło się, że hotele odznaczane są przy pomocy gwiazdek – pięć gwiazdek przyznanych hotelowi świadczy, że jest on obiektem o najwyższej renomie, zapewniającym bardzo luksusowe warunki. Zwykle hotele chwalą się swoim standardem poprzez dodawanie gwiazdek do swojej nazwy, jednak zwyczaj ten jest praktykowany głównie przez hotele z co najmniej trzema gwiazdkami – obiekty o niższym standardzie można łatwo rozpoznać po tym, że nie posiadają takiego oznaczenie w swojej nazwie.

Wyposażenie pokoi

Dobrze wyposażony pokój to wygoda i komfortowe warunki do wypoczynku – co jest szczególnie pożądane podczas wyjazdów służbowych. Warto sprawdzić, co znajduje się na wyposażenie pokoju zanim zarezerwujemy pobyt. Przykładowo – jeśli podróżujemy z cennym sprzętem elektronicznym bądź ważnymi dokumentami, dobrze jest sprawdzić, czy w pokoju, który chcemy wynająć znajduje się sejf, w którym będziemy mogli przechować te kosztowności.

Lokalizacja

– Dobra lokalizacja hotelu to przede wszystkim wygodny dojazd – wyjaśnia przedstawiciel hotelu Wilda w Poznaniu – zarówno własnym pojazdem, jak i środkami komunikacji publicznej. Możemy zaoszczędzić wiele czasu jeśli dojazd z dworca do hotelu zajmuje kilka minut, zamiast pół godziny.

Najbardziej pożądane przez przedsiębiorców są obiekty zlokalizowane w pobliżu centrum miasta, bądź jego bardziej reprezentatywnych rejonach, np. starówek.

Własna gastronomia

W czasie wyjazdu służbowego nikt nie ma zbyt wiele czasu by samemu przygotowywać swoje posiłki, bądź szukać gastronomii na mieście – dużo wygodniejsze i bardziej oszczędne jest stołowanie się w hotelu. Warto dowiedzieć się, na jaką kuchnię możemy liczyć na miejscu.

Koszt noclegu

Zwykle w hotelach biznesowych nie spędza się dużo czasu, jednak częste wyjazdy służbowe mogą stanowić bardzo poważne wyzwanie dla naszego budżetu. Dlatego warto zwrócić uwagę, czy hotel posiada w swojej ofercie pozycję dla klientów biznesowych.

Zaplecze konferencyjne

Wiele hoteli posiada odpowiednie pomieszczenia, w których można przeprowadzić spotkanie biznesowe, konferencję bądź szkolenie. Jeśli właśnie tego typu eventy stanowią clue naszego wyjazdu, warto rozejrzeć się za obiektami oferującymi pomoc w ich zorganizowaniu.