Praca w marketingu Przedsiębiorca
3 marca 2021

Kampania mobilna jako przykład bezpośredniej formy e-marketingu

E-marketing jest unowocześnieniem klasycznej reklamy. Kampanie mobilne wiodą dziś prym, jeśli chodzi o efektywnie reklamowanie usług i towarów poszczególnych firm. Na czym dokładnie polegają? W dużym skrócie skupiają się na urządzeniach mobilnych – między innymi telefonach, na których odczytujemy dochodzące do nas informacje i wiadomości. Dlaczego akurat te rozwiązania we współczesnym marketingu stosuje się najczęściej?

E-marketing – Internet, który zdominował reklamę

Możliwość korzystania z sieci zupełnie zmieniła postrzeganie wielu osób. Internet stał się miejscem pracy, wymiany doświadczeń, poszukiwania inspiracji życiowych czy miejscem rozrywki. Stopniowy, aczkolwiek dość dynamiczny rozwój dostępnej technologii sprawił jednak, że odbiorcy zaczęli rezygnować z codziennego używania komputerów. Dziś, gdy Internet jest dostępny w smartfonach i innych urządzeniach mobilnych – większość osób właśnie w nich przegląda strony, robi zakupy czy czyta wiadomości ze świata.

I tu swoją szansę dostrzegli specjaliści tak zwanego e-marketingu. Wymyślili pojęcie kampanii marketingowej, a więc bezpośredniej formy reklamy. Na czym takowa polega? Otóż kampania mobilna dotyczy wszystkiego, co może się wyświetlić na ekranie telefonu czy innego urządzenia mobilnego. W większości informacje te mają zachęcić do kupienia określonego produktu albo skorzystania z konkretnej usługi. Czasem wiadomość ma zaintrygować, a czasem zafascynować. Nowoczesna reklama Twojej firmy wymaga jednak odpowiedniej oprawy, a co najważniejsze – wsparcia profesjonalistów z branży.

Kampania mobilna – jak ją przeprowadzić?

Eksperci od e-marketingu podkreślają, że planując kampanię mobilną, warto skupić się na smartfonach, czyli urządzeniach, które towarzyszą ludziom na każdym kroku. A jak znaleźć określoną grupę odbiorców? W końcu wyświetlający się na ekranie telefonu filmy albo wiadomości SMS muszą być do kogoś kierowane.

– W naszej firmie można zamówić aktualną bazę danych, które są idealne dopasowane do profilu danej działalności. Klient informuje nas, w jakiej branży prowadzi firmę i wskazuje, na jaki efekt kampanii liczy. Naszym zadaniem jest dobranie odpowiedniej bazy marketingowej, a więc targetu – osób lub firm, które mogą być zainteresowane oferowaną usługą albo proponowanym towarem – wyjaśnia przedstawiciel TARGET MEDIA.

Chociaż kampanie SMS mają najdłuższą historię, nadal bardzo często się je stosuje. Równie popularne są jednak kampanie e-mailowe oraz te przeprowadzane w social mediach. Wszystkie przynoszą zaskakująco dobre wyniki sprzedażowe!