Kasetony jako forma reklamy. Jak wykonuje się takie nośniki?
Dzięki sporemu zasięgowi oddziaływania, stałemu kontaktowi z odbiorcami, estetycznej formie przekazu, a także stosunkowo niskiemu kosztowi przy wysokich nakładach reklama zewnętrzna to wciąż doskonałe narzędzie marketingowe. Ponadto możemy wybierać spośród bardzo bogatej oferty środków reklamy, dzięki czemu każda firma znajdzie odpowiednie dla siebie medium. Szczególną popularnością cieszą się kasetony – jak powstają i jakie są ich zalety?
Czym są kasetony reklamowe?
Kasetony reklamowe to nowoczesny nośnik reklamy, najczęściej podświetlany od środka, który doskonale sprawdza się jako reklama zewnętrzna i coraz częściej stosowany jest jako reklama wewnętrzna. Jest atrakcyjnym sposobem ekspozycji dowolnej treści: logo firmy, opis charakteru działalności czy bardziej rozbudowane logotypy. Najczęściej przyjmuje kształt prostokątnej skrzynki, jednak kształt ten może być dowolny. To od klienta zależy, czy kaseton będzie miał kształt prostokąta, kwadratu, koła, krzyża czy elipsy. Dzięki przepuszczającemu światło licu kasetony prezentują się atrakcyjnie niezależnie od miejsca czy pory dnia i zastanego światła, dziennego bądź sztucznego
Sporą zaletą kasetonów reklamowych jest fakt, że na wizualizację prezentowanych za ich pomocą treści nie ma wpływu witryna, elewacja, tło ani pozostałe elementy znajdujące się w ich otoczeniu.
Kasetony reklamowe najogólniej podzielić można na jedno i dwustronne. Kasetony jednostronne przytwierdzane są do płaskiej powierzchni w taki sposób, że przylegają do niej na całej swojej długości oraz szerokości. Dwustronne natomiast montowane są prostopadle do ściany, co zwiększa ekspozycję reklamy i w rezultacie jest ona dostrzegana przez większe grono odbiorców – dodaje nasz rozmówca z firmy FrezStudio.
Z jakich materiałów wykonywane są kasetony reklamowe
Kasetony reklamowe wykonywane są z różnych materiałów. Do niedawna tworzono je głównie z aluminium, plexi lub tekstyliów. Kasetony aluminiowe są stosunkowo tanim, wytrzymałym oraz łatwym w montażu rozwiązaniem. Aluminium, ze względu na swoje właściwości, świetnie sprawdza się w przypadku reklam zewnętrznych, gdzie kluczowa jest odporność na zmienne warunki atmosferyczne. Profile aluminiowe są lekkie i można je pomalować na wybrany kolor z palety RAL. Kasetony z plexi, wytrzymałego materiału znanego również jaki plexiglas lub szkło akrylowe, sprawdzają się jako reklamy wielkogabarytowe na elewacjach galerii handlowych bądź na wielkich słupach reklamowych. W przypadku wyboru podświetlonej reklamy oświetlone jest zarówno ich lico, jak i boki nośnika. Kasetony tekstylne natomiast charakteryzują się najniższą trwałością oraz najniższym kosztem wykonania.
Obecnie największą popularnością cieszą się kasetony z dibondu. Dibond jest materiałem umożliwiającym wyjątkowo estetyczne i eleganckie wykonanie reklamy, dlatego kaseton z dibondu pełni funkcję zarówno reklamową, jak i dekoracyjną. Można go łączyć z elementami 3D, są bardzo wytrzymałe i mają szerokie zastosowanie w reklamie wewnętrznej i zewnętrznej. Największą zaletą kasetonów z dibondu jest wysoka rozdzielczość obrazu oraz możliwość zaginania materiału, co z kolei eliminuje konieczność wykonywania nieestetycznych łączeń. Ponadto dibond jest odporny na działanie warunków atmosferycznych, promienie UV, korozję oraz odkształcenia termiczne.
W jaki sposób powstają kasetony reklamowe?
W pierwszej kolejności wykonywany jest projekt reklamy. Należy ustalić na tym etapie priorytety, takie jak funkcja, jaką ma pełnić kaseton, informacje, które chcemy na nim umieścić, rolę oświetlenia w ekspozycji czy wielkość nośnika. Następnie wybieramy materiał, z którego powstanie kaseton reklamowy, ponieważ wybór ten w dużej mierze determinuje proces produkcji. Konieczne jest wykonanie metalowego szkieletu kasetonu, czyli jego najważniejszej części konstrukcyjnej, dzięki której będzie można go przytwierdzić do wskazanej powierzchni. Na szkielecie umieszcza się lico reklamowe z dibondu, aluminium czy plexi, na którym wycina się wybraną treść przy pomocy ploterów frezujących lub ploterów solwentowych. Konieczność stosowania specjalnych profili aluminiowych zależy od wybranego materiału.
W przypadku podświetlanych kasetonów reklamowych, między szkieletem a licem umieszcza się moduł oświetleniowy, bazujący najczęściej na energooszczędnej technologii LED. Umożliwia ono punktowe oświetlenie wybranych części lica reklamowego, dzięki czemu reklama jest doskonale widoczna zarówno w dzień, jak i w nocy. Rozwiązanie to jest ekonomiczne, praktyczne, a także podnosi walory estetyczne kasetonu. Tak przygotowany nośnik jest gotowy do przytwierdzenia do ściany. Wykonanie kasetonu reklamowego możemy zlecić firmie, która kompleksowo zajmuje się produkcją materiałów reklamowych i nie tylko zaprojektuje za nas idealny nośnik, ale także dysponuje nowoczesnym parkiem maszynowym.
Czy warto zdecydować się na kasetony reklamowe?
Kasetony reklamowe to jedna z najwytrzymalszych, najskuteczniejszych i najbardziej atrakcyjnych wizualnie form reklamy. W przeciwieństwie do klasycznych szyldów i tablic są znacznie bardziej odporne, nie ulegają zniszczeniom, nie płowieją, nie korodują, a także są odporne na kurz, brud oraz promieniowanie UV. Mnogość kolorów, rozmiarów, kształtów sprawia, że jesteśmy w stanie stworzyć odpowiedni dla naszej firmy nośnik i umieścić go w dowolnym miejscu. Lico reklamowe można łączyć z różnymi materiałami i nadawać mu zróżnicowane efekty. Wykonane z dibondu może imitować wygląd metali szlachetnych, być matowe lub wykończone na wysoki połysk, co nadaje kasetonowi ekskluzywnego wyglądu.
Przy pomocy kasetonów reklamowych możemy się wyróżnić na tle konkurencji, zaistnieć na tle pozostałych, obecnych w bliskim sąsiedztwie marek czy wskazać klientom drogę do siedziby firmy w elegancki sposób. Podświetlane kasetony są czytelne, a warunki odbioru obrazu komfortowe, co pozwala skupić uwagę odbiorców na najistotniejszych elementach reklamy. Oświetlenie LED charakteryzuje się długą żywotnością, sięgającą nawet 50 000 godzin. Dodatkowo może być ono sterowane przy pomocy czujnika zmierzchowego lub włącznika zmierzchowego, umożliwiających włączenie oświetlenia w wybranym przez nas czasie. Trwała konstrukcja szkieletu i wytrzymałe materiały tworzące lico są wieloletnią inwestycją. Kasetony nie wymagają zabiegów naprawczych ani konserwacji, a to wszystko razem sprawia, że koszt produkcji zwraca się w wyjątkowo krótkim czasie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana