Artykuł sponsorowany

Kiedy warto skorzystać z outsourcingu usług sprzątających?

Kiedy warto skorzystać z outsourcingu usług sprzątających?

Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing usług sprzątających. Nie powinno to dziwić, bo takie rozwiązanie pozwala na uzyskanie sporych korzyści, nie tylko finansowych. Dlaczego to się opłaca? I czy faktycznie warto zewnętrznie zlecać oczyszczanie biur i innych miejsc, w których na co dzień gromadzą się ludzie? Co konkretnie można w ten sposób zyskać?

Czym dokładnie jest outsourcing usług sprzątających?

Outsourcing to, innymi słowy, zlecenie wykonania usługi firmie zewnętrznej, która profesjonalnie zajmuje się tego typu działaniami. Taka forma współpracy przynosi spore korzyści, obniża ryzyko i pozwala skupić się na innych działaniach, poza utrzymaniem czystości. Przedstawicielom biznesu coraz częściej zależy na tym, by koncentrować się na właściwych celach biznesowych, a inne obowiązki zlecać fachowcom, którzy po zakończonej usłudze wystawią fakturę.

Kiedy i dla kogo outsourcing usług sprzątających?

Opisywane rozwiązanie będzie świetne dla tych przedsiębiorstw, które do tej pory zatrudniały dodatkową osobę odpowiadającą za utrzymanie czystości i porządku, ale z różnych względów stało się to nieopłacalne. W związku z takim stanowiskiem trzeba bowiem ponosić koszty zatrudnienia, które nie należą do najniższych, a przecież bardzo często obowiązki takiego pracownika nie wymagają tworzenia pełnego etatu. Tymczasem zlecając wspomniane usługi firmie zewnętrznej, przedsiębiorca zapłaci mniej, a otrzyma wysoką jakość. Poza tym z reguły firmy sprzątające mają elastyczne podejście do obsługi i dysponują lepszym sprzętem oraz preparatami. Liczy się również specjalistyczna wiedza, bo wbrew pozorom także na sprzątaniu trzeba się po prostu „znać”.

Więksi dostawcy usług regularnie szkolą swoich pracowników i zatrudniają tylko najlepszych fachowców w tej dziedzinie, a więc i sam rezultat jest znacznie lepszy

– przekonuje przedstawiciel firmy sprzątającej AXONA.

Jeszcze inaczej wygląda to w przypadku niektórych gałęzi przemysłu, które obarczone są różnego rodzaju przepisami BHP. W takim przypadku odpowiedzialność jest zawsze po stronie profesjonalnej firmy sprzątającej, a nie zamawiającego.

Jak wyglądają takie usługi?

Sprzątanie powierzchni biurowej lub innej przestrzeni służbowej, warto robić cyklicznie i regularnie, na przykład 2 lub 3 razy w tygodniu przy małych powierzchniach i 5 razy w tygodniu przy większych takich jak powyżej 500 m². Zdarzają się również sytuacje, gdy taką usługę trzeba wykonać nagle, bo na przykład jakaś powierzchnia wymaga natychmiastowego wyczyszczenia lub przychodzi czas sezonowych porządków. W grę wchodzi choćby mycie okien na wiosnę lub wymiana dekoracji okiennych na świeże. Jeszcze inną kategorią jest sprzątanie po remoncie lub po przemeblowaniu. We wszystkich tych przypadkach nieodzowne okazują się elastyczne usługi sprzątania dla firm skrojone na miarę każdego klienta biznesowego, przy uwzględnieniu jego indywidualnych potrzeb. W praktyce wszystko zależy od tego, jakie zostaną poczynione ustalenia między klientem a zewnętrzną firmą sprzątającą. Ważne, by raz zaprojektowany plan i harmonogram działań można było modyfikować w razie konieczności.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.