Artykuł sponsorowany

Kserokopiarka kolorowa czy czarno-biała? Którą wybrać?

Kserokopiarka kolorowa czy czarno-biała? Którą wybrać?

Kserokopiarka to niezbędny element wyposażenia każdego biura, bez względu na profil prowadzonej działalności. Faktury dla klientów, urzędowa korespondencja… mimo postępującej cyfryzacji, wciąż nie da się wyeliminować konieczności posługiwania się rozmaitymi dokumentami w tradycyjnej, papierowej formie. Przed podjęciem decyzji o zakupie lub dzierżawie kopiarki zastanów się, jakiego urządzenia potrzebujesz.

Gdzie sprawdzi się kopiarka monochromatyczna?

Kserokopiarka monochromatyczna pozwala na tworzenie wydruków wyłącznie w odcieniach czerni, dlatego nazywana jest też po prostu kopiarką czarno-białą. Ograniczone możliwości wydruku są niewątpliwie wadą, ale wybór takiego urządzenia niesie ze sobą też pewne korzyści. Kopiarki monochromatyczne są po prostu oszczędne, zarówno na etapie inwestycji, jak i w eksploatacji. Użytkownicy nie muszą kontrolować ilości tonerów poszczególnych kolorów, raz na jakiś czas wystarczy uzupełnić czarny wkład. Wybór czarno-białej drukarki jest więc tańszy, a w wielu przypadkach zupełnie wystarczający.

Jeżeli klient mówi, że kopiarka ma obsługiwać wyłącznie faktury, pisma urzędowe, a od czasu do czasu drukować dokumenty na własny użytek pracowników, zwykle polecamy urządzenia monochromatyczne, które są bardzo tanie w utrzymaniu. Warto zaznaczyć, że wielofunkcyjne urządzenia Konica Minolta Bizhub z naszej oferty, nawet te czarno-białe, dają możliwość skanowania w kolorze – mówi ekspert z firmy Adlers Serwis

Kiedy wybrać kolorową kserokopiarkę?

Czarno-biały druk nie zawsze wystarczy. Duże przedsiębiorstwa, które kładą nacisk na działania PR-owe, nawet na fakturach umieszczają swoje (zwykle barwne) logo. Do tworzenia takich wydruków potrzebne są już kolorowe tonery. Możliwość drukowania w kolorze jest nieoceniona w sytuacji, gdy w dokumentach pojawiają się wykresy – drukowane w odcieniach szarości są po prostu nieczytelne. Jeśli więc w firmie często przygotowywane są rozmaite analizy, porównania itp., warto zainwestować w kolorową kopiarkę.

Kolorowa kserokopiarka jest niezbędna w firmach z branży kreatywnej. Bez względu na to, czy chodzi o projektowanie zieleni, aranżację wnętrz, czy o reklamę, każdy nowy projekt będzie kilkukrotnie poprawiany, drukowany, omawiany i znowu drukowany przed osiągnięciem ostatecznego kształtu. Zakup lub dzierżawa kolorowej kopiarki opłaca się też w przedsiębiorstwach, które często posługują się drukowanymi materiałami marketingowymi. Samodzielny druk plakatów, broszur, katalogów lub folderów – zwłaszcza w niedużych nakładach – okazuje się dużo tańszy niż realizacja zlecenia w zakładzie poligraficznym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.