Artykuł sponsorowany

Leasing ekspresu do kawy – kiedy to się opłaca?

Leasing ekspresu do kawy – kiedy to się opłaca?

Na wynajem ekspresu do kawy w formie leasingu decydują się osoby, które nie chcą ponosić jednorazowo dużych kosztów. Z tego rozwiązania często korzystają małe i średnie firmy. Pozwala to wynająć ekspres i spłacać jego wartość w formie rat w trakcie użytkowania sprzętu. Mogą do tego posłużyć pieniądze uzyskiwane dzięki pracy urządzenia, np. w przypadku korzystających z niego kawiarni. Kiedy warto zdecydować się na leasing ekspresu do kawy?

Na czym polega leasing ekspresów?

Leasing jest wynajęciem produktu na określony czas, w którym spłaca się jego koszt. Leasingobiorca zobowiązuje się do płacenia rat, które formalnie uznawane są za koszty uzyskania przychodu. Takie rozwiązanie nie wpływa na płynność finansową przedsiębiorcy. Po ustalonym wcześniej czasie możliwe jest oficjalne wykupienie przedmiotu za symboliczną kwotę, np. 1 zł. W przypadku leasingu ekspresu do kawy jest to metoda zwykle stosowana przez firmy, np. do zaopatrzenia biura lub lokalu gastronomicznego.

Zalety leasingu ekspresu do kawy

Wynajem ekspresu w formie leasingu jest dobrym rozwiązaniem, jeżeli klientowi zależy na:

  • zminimalizowaniu początkowego kosztu pozyskania sprzętu,
  • indywidualnym ustaleniu czasu leasingu,
  • obniżonym podatku dzięki wliczeniu rat w koszty uzyskania przychodu,
  • opcji zrezygnowania ze sprzętu w trakcie trwania umowy,
  • możliwości wykupienia urządzenia na własność po upływie określonego w umowie czasu.

Na co zwrócić uwagę przy wynajmie ekspresu?

Przed podjęciem decyzji o wynajęciu ekspresu do kawy w formie leasingu dobrze jest zapoznać się z warunkami umowy, którą podpisujemy. Mogą one różnić się w zależności od firmy udzielającej leasingu.

Jak mówi sprzedawca ze sklepu z ekspresami do kawy BiCafe: Decydując się na leasing ekspresu do kawy, warto wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Przede wszystkim dobrze jest zorientować się, jakie są warunki spłaty produktu – wpłata początkowa oraz ilość rat. Nie należy zapominać, że w razie potrzeby umowę leasingu można wcześniej wypowiedzieć. Sposób rozliczenia w takiej sytuacji powinien być jasno określony przed jej zawarciem. Inne ważne dla klienta informacje to konsekwencje niespłacanych rat, np. kary, dodatkowe odsetki, a w niektórych sytuacjach nawet zerwanie umowy. Warto zapytać również o warunki ubezpieczenia sprzętu oraz ewentualną pomoc techniczną.

Leasing ekspresu do kawy – dla kogo?

Wynajem w formie leasingu sprawdzi się przede wszystkim w przypadku małych i średnich firm. Takim przedsiębiorstwom zwykle zależy na szybkim zaopatrzeniu się w potrzebne wyposażenie niezależnie od tego, czy kawa przeznaczona jest dla pracowników czy klientów. W obu sytuacjach wypożyczenie, a następnie zakup ekspresu do kawy jest szybko zwracającą się inwestycją. Wynajem niweluje problem ponoszenia przez przedsiębiorcę wysokich kosztów jednorazowych. Leasing sprawia, że wpłata początkowa w zależności od warunków umowy, może być małym procentem kapitału firmy, a więc nie obciążać jej finansowo.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.